hemmamatch..

...är det. Det spelas Carola i Källby IFs högtalarsystem. Det brukar göra det när det bjuds upp till fotboll förstår ni. Carola och fotboll går hand i hand i västgötskaslättens stolthet.
Jag å andra sidan skulle hellre önska att det spelades lite mer av det här:

  

eller varför inte;

 
Men det var inte det jag skulle berätta,nej, nej. Vad jag egentligen till var att jag är hemma. Ja igen. Det vankas konfirmation, kusinen Jennie. Ja och i den Öbergska/Franzénska/Brodén/Wederbrandska släkten, där ställer vi upp.
Tills du fyller 20, då pustar alla ut. 
Så på Söndag blir det jag, Herr Gud, min tondövhet och en & en annan handpåläggning. If you know what i mean.
Ja och det är ju en dag emellan, dert tänker jag tillbringa med mattilainen och en hel del annat löst folk.

Ni vet vem ni älskar lika mycket som en kall pilsner/
H.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0