Mikrofontjuvning, Handikappanpassat tequilaracet och ont i bäckenet

Toodelooo, nu är jag här igen. Trivsamt va?
Dax för lite uppdatering i sann vad "vi gjort på sommarlovet"-anda. Helgen som vart har varit precis så kokobello som man kan förvänta sig när ett gäng från Stenhammar kommer på besök. Tippade laguppställningen var:


(bild snodd, utan och blyga, rakt av en av ovanståendes facebook sida.)

+ den här:



Iallafall. Jag sket i Lena och Orup i fredags. Som den vän av medmänsklighet jag är GAV jag bort den till en kollegas fru, trots Annaklaras tips vid baren: "Man tar och man ger. I den ordningen." 
Jag gjorde mig istället lite eget glitter och glamour genom att jag gick hem för att iförd mjukiströjor och westcoast t-shirt (som jag ärvt av en vän som i sin tur fått den av okänd man på smögenbryggan en junikväll 2002) dammsuga stjärten av mig.

På lördagen får jag ett sms som ger en försmak av vad som kommas skall. Blir lite nervo vid då jag inser att de åker bil och ska då försöka ta sig till mig. Men det ordnar sig.

Efter en mycket spontan förfest (som trots den lilla femtetten innehöll både äppleschnapps och tokdans) begav vi oss ut i den kalla natten fulla med varma förhoppningar om en fantastisk spelning av mannen med den honungslena skånskan- Tingsek. Och vilken karl han är!





Under förferren kom också någon på den mkt intelligenta och genomtänkta utmaningen om man skulle få med sig roligaste saken hem. Vinsten? Att man skulle vinna oerhörd credd och alltid sättas på piedestal. 
Jag hade en ide om att jag skulle "låna" entrémattan. "Varför då?"
"För att det är så otippat och att det förmodligen skulle inbringa en hel del gapade munnar." 
Vem vann då? skulle nog säga Stina, hon lyckades mitt i på dansgolvet hitta en livslevande (!?) mikrofon. Den tog hon. Sedan kom vakten fram när vi stod en hop om 5 pers och frågade henne om hon sett en mikrofon. "Nej" blåljög hon. Sedan gick han utan att fråga oss andra.
"Jag tror de är mig på spåren."

Uret var slaget halv 2 när vi bestämde oss för att sänka tequila. Som om att försöka få i sig både salt, citron och sprit inte vore nog så krångligt så kom jag på en "heeeelt craaaazy" tanke. En person ställer sig bakom den andra. personen framför knäpper armarna bakom den som står i rygg. Den bakre personen tar fram sina armar och "matar" den främre med salt, citron och sprit.  Bra partytrix/isbrytare!
Många kom fram och frågade om vi verkligen var skapta så eller om vi bara törstade (ordvits!) efter uppmärksamhet...
"Då skulle jag väl för fasiken sökt till After Darks varitéer om så var fallet?????" 
"Va?"
"Precis."

Vid tre lallade vi hemåt. Jag bar annaklara på ryggen då hennes fossingar sa ifrån, vilket gjort att mitt bäcken har värkt sedan dess. Stina tappade jag bort. Karin gick och gnällde om att hon aldrig gått i högklackat förut och aldrig skulle göra det igen då det "blåser förjävligt och är jävligt ensamt här uppe."
Som sagt, en fantastisk helg har det varit!

Hur har er helg varit???????

luftjuck//
hanna




   

Kommentarer
Postat av: Mickan

2008-11-05 @ 18:44:23
URL: http://noo
Postat av: Mickan

Fantastiskt juh! :D Jag ska till thn på lördag. Men jag hoppas du har tid att komma hem till mig på sön?? Har en hel del att snacka om, kan jag tänka mig. Jag har i alla fall 1000frågor om ditt nya liv ;P Vad säger du?? Oh Barry!

2008-11-05 @ 18:46:08
URL: http://noone08.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Skit oxå! Jag har lovat att åka till B:s mamma, kan inte dra mi ur det. Då blir det surt kan jag lova. Typiskt då! Kalas alltså, jädrans vad gött! ;P

2008-11-06 @ 11:20:52
URL: http://noone08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0