finbesök, i monsterköer och med blodsockret i fotknölarna...

..det skulle kunna sammanfatta mina två senaste dagar. Som jag tidigare nämnt kom mina goa släktisar från den fruktbara västgöta "slätten" upp till mig igår för att, citat: "shoppa skiten ur den här stan."
Och det lyckades de ju med bättre än vad de själva någonsin skulle ha anat.
Plötslig såg min annars ganska rymliga etta ut som en scen tagen ur "när kriget kom till byn" och detta var innan den provisoriska men självklara kombinationen catwalk och förklaring av tanke kring varje plagg (vilken tidpunkt, plats och person) skedde.
Så den som ser kläder och mode som glasyren på de kanderade äpplena tänk igen. I varje gräddtårta finns det lager och som man surt har erfarit så går inte banan och tonfisk fyllning ihop, även om man försöker. (Fotnot: Kortfattat för dig som just nu tänker "Ok hanna har nog varit i ättiksgurkburken en eller två gånger för mkt" Man kan vara sjukt snyggt klädd men vid helt fel tillfälle och man vill ju inte orsaka en smärre pinsam, personlig katastrof.
Nä men det är allt roligt att de kommer och tittar till en liten släktis som jag med tanke på vårt omfång (40 pers minst) och att jag nu mer går under namnet "luffar´n" som grundar sig i mina flyttlass..nä men det kan jag ta...

Vi har också hunnit med att äta...och ja, det var nog det...som sagt en sjukt busy and important helg so far. mer behöver jag nog inte säga se själv:
image16
påfyllning av diverse, de ser lite krokna ut..min tes till slokheten:affärerna har inte öppnat än...

image12
Kusinen sara med en bråkdel av vad den tjejen inhandlade...och den gröna skjortan till höger i bild sitter på min
fotoskygga men ack så fotosnygga faster Helené och finns förmodligen att köpa i en affär nära dig.

image13
Aunt nummer två Marie, smilar ikapp med sig själv
image15
kan de vara släkt tro?

och helgen bjöds också på sjukt mkt köande, man är ju inte bättre själv men chilla people cilla för f*n...


Har också fått in en del goa tips på kakrecept så de närmaste inläggen från mig kommer krönas av inskickade tips.
och från matriarken i familjen Öberg/Bengtsson presenterar jag stolt:
Kladdkaka
image17
Titta på den, studenternas räddning vid plötsliga besök och kakan som kan titelera sig som numero uno, titta och njut! Skulle bara som en parantes påstå och försöka förklara mig inför bildval, ja jag vet den ser lite torr ut stackar´n men under varje skolbänk sitter det ett tugg, så det är bara att gilla läget.

Innan jag helt kastar in handuken så måste jag bara få citera en kär gammal vän, Richard Olsson: "Det är precis den rösten man vill höra på en söndag." (Citatet handlar om "black ingvars" sångare efter ett uppträde i det numera måttligt populära programmet Bingolotto)

Chilla lugnt!
hannan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0