"En Synd. Det är när någonting inte går som man har förväntat sig"

Men först vill jag bara ta tillfället i akt och försöka reda ut det lilla missförstånd som hopade sig kring mitt förra inlägg.
1. Jag är inte dyslektiker.
2. Min käcka avslutning i förra inlägget var inget bevis på att jag inte visst vilket landskap Örebro ligger i utan snarare brist i min uppmärksamhet. Ibland skriver jag helt enkelt bara utan att titta på vad jag skriver. Ungefär som Bridget Jones har mundiarré har jag rävaras i skrivande. Det blev bara att jag skrev "Smålandstripp" för det var det första som kom upp i min skalle när jag skulle rimma på "kipp flipp"
"Pyttsan, en bortförklaring för att hon ska mörka hennes dumhet " tänker säkert vissa av Er men då har jag bara en sak att tillägga:
När jag var i 11 års åldern lärde jag mig alla Sveriges landskap, landskapsdjur och blommot UTANTILL, och det kan jag ännu idag och som bevis på det tänker jag till nästa inlägg lägga upp alla landskap med resp blomma och djur.
Kul va!


.....sen tycker jag att alla ska tycka lite synd om mig. Jag har nämligen gått och blivit förkyld. Hör gör jag inte, så förvänta er inte att jag ska svara på tilltal. Ser gör jag inte heller, så förvänta er inte att jag ska känna igen er.
och nu sätter jag därmed punkt. Imorrn ska jag på opponering och sedan blir det julklappshunting!

Tjoflöjt

hanny.

ps. rubriken är ett citat efter den store tandläkarrapparen Dr Alban. Han fick frågan vad en Synd var för honom (typ lättja, girighet osv) och svarade på det mest genialaste sättet en man med frän frisyr kan svara ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0