mot nya tider..

Hey hey hallå!

Jag är vid liv. trots massiv upptrappning av diverse gemytliga "get togethers" som hör denna årstid till.
Här följer vidare en summa kardemumma över vad jag fyllt ut de senaste dagarnas tidsramar med:

23 Dec: Uppesittarkväll m modern, fadern och ena brodern. Det fulades,trivsammades, förtärdes äggtoddy och var allmänt stillsamt i det Öbergska huset.

24 Dec: dagen D, dagarnas dag, dagen av seriöst frosseri with a slitely twist av kapitalistiska inslag. Dagen bjöd på mys i vårt hyys på morgonen och på förtimmarna. Med hänvisning till Kalle Ankas slut som tidpunkten att börja droppa in så kom så småniningom släktingarna. alla 28 stycken. det var mormor, morfar, farfar, farmor, gammelmormor, småkussarna, farbröderna, fastrarna och annat löst pack som hjärtlig kommit att bli medlemmar av den stora släkt jag blivit infödd till. Det åts gröt (10 kg för att vara exakt) och det öppnades klappar. och en bild på det:

image8
från vänster: kusinen Jennie, pappas moster Britt a ka Colin McBritt,faster  Helené "Helan", Britts man Bo Ko, lillkussen Kajsa, Ingifta farbror Niklas, bonusfarbror Henrik, "Kusinen" Sara.

image11
"Kusinen" Filip a ka Philly och hon med alldeles för mycket fritid för att det ska vara hälsosamt.

image12
från vänster; mormor Britta, "Lillgrodis" brorsan Simon, Morfadern Åke, Hon jag ska tacka för mitt fantastiska mellan namn; farmor Marianne, Mr birthdaychild himself Farfar Leffe.

image13
Pappa Mats säger:"Men har du fått finkläder?! Vad bra, då kommer du ju vara jättefin på alla kalas framöver"
Minikussen Albin, Babbin Wederbrand svarar; "Finkläder???!!!Nä det är inga finkläder, ser du inte att det är agentkläder." Där fick du så du teg farsgubben!


image14
Fam Öberg har just avnjutigt en tallrik av det bästa "von lidl" ha att erbjuda. Erik, Runi, Emma och Lars ser så där lagom nöjda ut som personer som just intsett att deras tur i klappöppningskön är nummer 25...typ..

image15
"Tack papp...eller ja menar tomten!" Hanna Öberg lyckas nästan med konsten att en gång för alla förstöra den lilla tro på tomten som finns i den Öberg/Wederbrand/Franzén/Brodénska släkten. 


image17
Konsten att dekonstruera och sedan pussla ihop ett fulskärp från Playa de Ingles, samtidigt som kameran håller på att falla i golvet.


25 Dec: Kl 13.00. PRICK. Då mår morfar Åke som bäst. Tillhörande 7 rätters middag då 4 av de rätter som serveras har en söt karaktär gör att jag faller in i ett sockerrus som bidrar till att jag helt tappar bort vad fröken ur betyder. men till förfest i lovene kommer jag, tequila race, sidbyte (AK:t byter sida på snusen) och gapflabb hinns också med i den korvosade lidköpingsnatten.
image16


Hepp Hepp!
hanny.

Ps. Om ni undrar vad som hänt med min blogg, eller utseendet av den, kan jag bara säga att den tycks tagit en sistaminutenresa till Maldiverna, stannat där och vägrat komma hem. Därför tänker jag nu med rena maffiösa metoder ersätta den med en annan...Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0