Varför bävernylon är svenska språket festligaste ord..

...det och mycket mindre kom jag fram till idag. Helt spontant och oförskämt där jag satt på min lilla stol och skulle skriva på uppsatsen. Smaka bara på ordet, bääääääveeeernyyyyloooooonnnnn, inget tvivel där inte det ligger sjukt bra i mun. Sedan är det ganska fantastiskt på det sättet att man liksom tagit två ord med absolut inget samband och gjort det till ett nytt ord, fortfarande utan någon som helst anspelning på dess styrka- att vara fruktansvärt barnvänligt. Mer barnvänligt vilken grind innan trappan som helst eller vilken spärr för bestiklådan... 
...Och på tal om bävernylon, i lördags var det årlig pumptömning och sederlig ordning också dax att dra på stassen och bege sig ut på byn. Mycket hände denna natt, foton på "väldigt maskulina fordon" togs, dykardansen återtog mark på det överbefolkade dansgolvet och jag lyckades återigen på söndagsmorgon med bedriften "hur man på bästa sätt lyckas trassla in sig i nätkabeln och nästan ramla handlöst i golvet."
Som min bror fredrik skulle säga: "ser du stjärnan?
var?
framför dig.." 
 och här en bild på tuffa gänget "saft och kakor"

image26
Micaela, Hanna, Frida och moi

bild helt och hållet tagen på ett mycket tjuvaktigt sätt från uppsatscompadren Emilys blogg "rojiblanca.blogg.se"
och med det sagt

Dagens kakos (citat direkt taget från hanna 5 år )
image27

Äggtoddy. I år är jag in charged över skapandet av denna delikatess. Jag tror stenhårt på idéen och har också på känn att jag är en fena i köket, vilket möjligtvis kommer innebära att en viss berusning kan infinna sig i det Öberg/Bengtssoniska huset på  dagen 23.

klart slut
varulvstjut
eder hanoba!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0