gratis Är gott

Gud måste varit på sitt allra bästa humör när han kläckte idéen till "gratis provs"-fenomenet. Det finns några enstaka tillfällen när jag blir lite smått religiös och faktiskt ifrågasätter mina annars ganska oreligiösa uppfattningar. Det ena  tillfället är när jag låter oerhört insatt och begriplig i diskussioner jag har noll koll på och kommer undan med det. Det andra, och kanske den gången jag blir lika frälst som en pingstvän är när jag titt som tätt erhåller ett gratisprov. Det kvittar om det är gratisprov på antirynk creme med rxquadhdQ10 olja i, eller om det gäller en provsmakning av potatischips där fiber har adderats. Jag blir lika till mig i byxorna som Brasse i fyra myror är fler än fyra elefanter blir när det är dax för "en ska bort." 
Redan nu kan ni kanske ana extasen som framkallades i min arma kropp i söndags när Dafgårds, la familia , firade 70 år på Läckö slott. Det slutade med en skörd av: gratis Blåbärsputte (behövdes efter den lilla incidenten där jag råkade lera ned en parkeringsvakt efter en spinnoff med bilen), picknick korg, picknick filt, Gratis korv med tveksamma texten Dafgårds 70-år ingraverat i skinnet, inte en utan två grillvantar i den hippa färgen årgång 1998-kornblå och en badboll som pryddes med texten Gorbys. OCH om inte det vore nog fick vi också turista runt i Gabriel de la Gardies audienssal (ger 1 av fem stjärnor, Var är glittret var är glamouren!?) och sedan avslutades kvällen med en digiloo konsert på slottbacken. Hade INGA förväntningar what so ever när Charlotte Perelli och Lotta Engberg står på samma scen, hade vid hemgång i pausen ännu MINDRE förväntningar på ett uppträdande där charlotte perelli och lotta engberg medverkar.
Men hey, vi hade iallafall tur att vi satt bakom mannen med den längsta nacken i sveriges historia som tryggt skymde när det var dags för ovanstående att ta ton.
image59
"men ni kan la bjuda till/vara trivsamma ngn gång iallafall och försöka reparera alla de andra fotona jag tagit och där ni, ursäkta uttrycket, ser ut som skit. Försök att göra det bästa av det ni har, även om det ser illa ut från början. "

image60
"Ett meddelande: Hanna Öberg saknar sin mamma Kerstin och pappa Mats. Hon kan hämtas upp vid popcornsståndet." 

image63
Inga kommentarer.

image64
Det här med att bju på sig själva brukar alltid ligga min släkt nära till hands. På både gott och ont.

image65
Bo Ko och Daddy Mäts.

Summa Kardemumma: Okomplicerat och alldels fettstint, ja gratis ÄR gott!

ta det lugnt alla ni partydjur därute, det är en dag imorrn också...
hannan.

Ps.
Kvällens Oj och tycka synd om-tillfälle utspelade sig vid bajjemajjorna och behandlade den stackaren som sprang och bytte bajstunnorna iklädd endast ett par handskar.     


Kommentarer
Postat av: malin

låter onekligen som att du har en rätt skön sommar bland bajamajor och badbollar!
när får man se din nuna i de östgötska skogarna?

2007-07-19 @ 11:40:55
Postat av: Sara

Oooh my!! Haha, vilket galet läckra kort! Du har aldrig tänkt på att fotografer gör sitt oxå för att fotot ska bli bra..inte bara objektet! haha!

2007-07-19 @ 13:22:40
URL: http://www.omsara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0