Likt den ojämna strumpan dyker jag upp igen!

Salve Allesammans!
Kritik utdelades härmadan till Emma(med de extravaganta benen) då jag som enda läsare av hennes blogg tillkännagav att det inte fanns ngt att läsa. Efter moget övervägande har även jag tagit åt mig av den mycket konstruktiva kritik jag själv utdelade, till mitt försvar kan jag iallafall klappa mig själv på bröstet och stolt tillkänna ge att mina planer jag haft om att på heltid planerna upp mitt tidsfördriv, har genomförts på ett mycket lyckat sätt.

I mitt livsschema har det den senaste tiden infunnit sig både det ena och det andra. Jag har:
Varit hos tandläkaren. 
"Jag skulle inte vilja använda ordet exemplariskt, men det är nära inpå" (Tandhygienist Lena Brolin talar om vikten av att använda tandtråd, hur fräscht mitt tandkött egentligen ser ut och hur friska mina tänder faktiskt är.) Allt avslutas i en orgie av mintgrus och bananlack.  
Umgåtts med diverse släktingar.
Allt från de nobla gamlingarna till nybakade studenter.Här är ett axplock:
image74
Gammelmormor!
image75
Släkten Öberg/Franzén/Bengtssons finest, från vänster: Farmor Marianne,Britt Franzén (Moster till fadern min) a ka Colin McBritt, Kerstin Bengtsson (Mor´n min) a ka Kerstin McRae och hon som får styra upp spektaklet, moi. 
Vad gör mannen i michelintröjan (pappa) tänker du, ingen som helst aning säger jag.  


Varit på Sveriges sötaste bebbes, Iris, Dop:
Som var helt oklanderligt. Pastasallad med flingsalt (trodde personligen det var kokos,) Cheesecake och med massor av paket och en hel hög av trevliga människor. Kan inte slå fel.  
image72
Snygga mamma Sofa Sofa och tjejen, huvudaktören som stod för dagens snyggaste outfit, Iris

image73
The Hole Family Johansson/Odh. Inte annat än att man blir lite sugen på att bli adopterad. 

Bidragit med min del till den globaliserade uppvärmningen genom att jag har varit ärtig och joggat. Här ska fläsket dallra i takt till mina fotstegs asfaltsklapprande.

Stött på både en och två och sju gamla vapendragare:
image76
Så här snygga ihop blir vi nog inte igen om vi ens försöker. med reservation av några bortfall...(studentbalen 2005)

Fått lite livsångest.
Skitit i ångesten.


Tyckt synd om en greyhound som sprungit in i armeringsjärn.
Babsan(riktiga namnet. Lyssnar trots aldrig på detta, min tes: hon skiter helt enkelt i oss), Babby, Barbro, Babianräva,Blabban, Babbilupp. Kär jycke har många namn, men vad hjälper det en olycklig natt när man inte är det skarpaste theet i påsen? 

Som vanligt inte kommit på vad som ska ske på midsommar mer än jag ska vara
"full och käck
  extra knäck" ( ja jag vet nödrim) klockan 19 och jag ska vara det med annaklärat och matildan.

Sagt ja till att leva bondeliv i vecka 28.

Samt retuscherat diverse familjemedlemmar i fotoshop
och därmed bevisat att det finns en smidigare väg än att svälta sig snygg, men det är kanske sockersugkänslan man vill åt? "Wow, kan du inte lägga in ett sex pack på han till vänster" sa pappa. "Öl eller muskler" svarar jag med förhoppning om att vara lite fundig. Gick inte riktigt hem.

"Och det var det och det var det" för att citera en gammal kär vän, Blunder i Den lilla sjöjungfrun.
 In the next episode of "A day in Hanobas life":
image77
Är hon riktigt klok den där egentligen?Få svaret i onsdagens avsnitt.

Dagens Kaka:
image78

Äh jag orkar inte engagera mig, ni får välja själva av detta utsökt torra utbud.

Tjo och Stoj
Skepp och hoj (snyggt)

han solo.

Kommentarer
Postat av: Man ska inte kasta fotogen i gashus

Först vill jag be om ursäkt för den dåliga ordvitsen i rubriken. Men den har särskild vikt serrö. För finns det nåt värre än lathet, så är det lögner. Och har inte du Hanoba gjort dig skyldig till en sådan? Är det inte så att du utlovar ett avsnitt som skulle komma på onsdagen? Och är det inte så att det är torsdag idag? Nej skyldig, SKYLDIG S K Y L D IG det står det i din panna. misstolka mej icke, jag är inte arg bara besviken. Tack och hej Tooodiloooo!

2007-06-21 @ 19:49:36
URL: http://catchy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0