thank god it´s monday

hallå busschafför´n!nu är er bästa hanna (ätandes kall varmkörv)vid tagenterna här igen!Det var ju ett tag sen jag uppdaterade er i "mitt inte mycket för världen"- liv så därför tänker jag nu tilldela er den äran att få mumsa i mina anekdoter och självupplevda vardagssituationer. Lyllos.
Lika bra att ta det från lördag morgon då. Vaknade som vanligt till basen från "tjuren från Wales," och helt enligt morgonritualerna sjöng jag sömndrucket med. Macka.Ost.The.Fil.Musli. Sedan bar det av lite dansant fram på nrkpg city och glasbanken för lite inhandling av 50+ drycken, vin.  
Därefter hemgång lite småirriterad över alla backar som alltid tycks vara just där jag ska gå och vilket alltid bidrar till att min svettproduktion ökar. Men ingen fara det luktade inte..
Sedan inkommer samtal från Malin innehållande en förfrågning om att ha en dejt med henne i Söderköping, kaffe inkluderat. Så fick det bli. Väl på plats så fick vi också snilleblixten att vi skulle utveckla hoppningen a la stina debrowski och förgylla den annars för idylliska lilla staden med lite "fame" hopp plus lite andra dampartade infall. ja här är resultatet:
image55   
Likt den babian jag är försökte jag på denna bild återuppleva den dagen då jag från Blomberg kom cyklandes i skogen operasjungande och svalde den största fluga jag någonsin sett/smakat. "Det är väl det enda som krävs för att få tyst på dig", var det någon av mina medcyklister som yttrade sig. Då total förnekade jag detta oerhörda påhopp, nu kan jag vara beredd att skriva under.

image56
Malin kämpar på med fame hoppet.

image57
Malin axlar rollen som turist som den nytvättade kalsongen, fläckfritt.

image58
Vad kan jag säga, tyckte att häcken såg ut att behöva en kram.

Därefter bar det av från sdrkpg tillbaka till peking och malins jobb där någotslags sm kval i ljudanläggning höll på.
alltså man kavalade i vem som kan spela mest epa dunk i sin bil. Lite smått chockade över att folk faktiskt går in för detta så roade vi oss med en husesyn,  självklart med det obligatoriska "ah detta måste vara systern"- förfrågningen av jobbarkompisarna. Väl ute frågade vi oss än en gång varför vi var här, då fick vi svaret när en flame, skelett bärande van började dunka den gamla goa leila Ks elektric på högsta volym. jag mös. Därefter hem, ut och springa. komma hem 16.10 få hjärtattack när jag inser: "herregud jag ska ju vara hos linda och anton vid 16.40."
Tokduscha. Fulsminka.Tokhandla, Tokgå.
Möter upp lindo in the sun träffar på Änton på vägen mot Annikas Olofs föräldrarhem. (det är mycket nu..)
Och some seriös grillning kan påbörjas. Ja då efter att jag lyckas häva ur mig två grodor inom loppet av en timme. Groda nummer ett: "Ah men vad läser du då?" frågar jag en tjej jag otäckt mycket känner igen. "hon går ju KSM!"säger linda  utan några som helst försök att rädda mig ur det faktum att jag redan skämt ut mig genom att inte känna igen tjejen. tack linda!
groda nummer två, är mer av en felsägning:"Jag kan tycka att det nästan är godare att grilla vegeterianer," korrekt mening ska vara: "Jag kan tycka att det nästan är godare att grilla vegetariskt."Även här försöker linda inte att snygga till mitt lilla verbala misstag. Hon ska nog få igen ngn dag.
Klockan 19.30 började grabbarna få myror i brallan och begav sig iväg för att hänge sig i blågult. Jag med jordens ondaste skoskav, Linda och Annika gick hem till Jenny Penny för ytterligare påfyllning av livets dryck.
Hemma hos jenny hände det saker. Bland annat fick mitt annars ganska härjade yttre, ytterligare en törn, genom att jennys nagel letade sig in i min haka vilket ledde till ett smärre blodbad och hennes lghet blev slakthus. Och vem är vem i denna röran då?låt mig reda ut:
image59
Annika.

image60
Linda.

Och tjejen som delvis är ansvarig till att jag kommer vara märkt för livet och som kvällen till ära enligt henne själv hade fixat håret helt i stil med Joey Tempest.

image61
Jenny
Ålder: 21 starka bast
Location: Norrköping med kommer från och med denna vecka befinna sig bland barn, pippi och rövarna i Vimmerby, Småland

Med detta sagt så fortsätter jag inflika er i min lördagskväll. Efter blodbad och frisering var det dags att vika ihop alla kroppsdelar och bege sig mot den pågående inflyttningsfesten.
Därefter med lite partajande och för mycket vin i bagaget tragglade jag mig hemmåt, lyckades också prata in ett mobilsvar till Aykay Niggah i götet. Trodde på största allvar att jag hade drömt det men fick det förklarat för mig igår att så inte var fallet. Aja vette katten vad jag sa. Förmodligen inget som jag kan stå för..
men men nu ska jag vara lite romantisk med mig själv och gå och äta en "givande smörgås" som mor alltid brukar säga. Och till er hemma i Lisch, börja ladda...på torsdag landar örnen.

Dagens delikatess:
Sockerkaka
image62
Motiveringen till detta val är: snabb bakat, enkel , även min broder skulle nog klara av att baka denna. Sedan är den inte så inspirerande att stoppa i munnen, därför är den klockrent val i detta inlägg då det suger helt sjukt mycket i sockertarmen just nu.

Ha det gött
ät en mört
 
Oblidoblar´n.

Kommentarer
Postat av: linda

hahah,kul inlägg.. varför skulle ja rädda dig för? Då försvinner ju allt de roliga.. haha.. sorry...
då får ge igen helt enkelt. Eller förmodligen har du redan gjort de ngn gång.. helt säker.. haha.
nu ska ja sova, syns imorn örnen, or?

2007-06-04 @ 22:53:38
Postat av: modren

Hmm, kul att du "tar tillvara" o använder lite
av dina fina "namn" du fått...

2007-06-05 @ 18:33:29
Postat av: Emma

Jag citerar: "Är hon en sån där häckkramare" Anonym

2007-06-05 @ 20:10:59
URL: http://catchy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0