"...ahh men det vet ju jag vart det ligger, det ligger ju i spanien..eller?!"

vart ligger Andorra?varför är det hål i munkar? vilka länder ska få äran att uppleva mig?och varför kom inte jag på att uppföra en dejting sida enbart för "snygga" människor?ibland känns det som om alla braiga idéer liksom glider mig förbi och jag står där i regnet med foten i mystacken, glassen har runnit ned för handen och väntar på sol.

Idag har jag och min mycket händiga och "bra att ha i nödsituationer-" kamrat Emma (catchy.blogg.se) fördrivit tiden med att:

Tittat på resemål inför våra kommande utlandsresor. Insåg att det finns alldeles för många länder, vore bra om någon kunde ta på sig ansvaret och klumpa ihop lite. Kanske skulle man kunna integrera de länder som har städer som heter samma sak med varandra, (den mest, vad vi anser, logiska metoden.) Alltså att mantar typ Granada i Nicaragua och slår ihop denna med motsvarigheten i Spanien. eller helt enkelt på måfå pusslar ihop lite (vi tror att det kan bli lite knivigare med detta förslag.) Jag menar eftersom invånarna i Granada både i Spanien och i Nicaragua ändå bor i "samma" stad så ser inte vi något problem med en sammanslagning.
Detta skulle då resultera i ett förenklande utav vårt resande inte bara rent ekonomiskt sett utan också tidssparande.
Här tror jag nu att ett citat från Oscar Wilde passar alldeles utmärkt för att beskriva hur jag ( tillexempel efter utformandet av ovanstående geniala lösning på alla världens backpackers problem) känner ibland när jag helt enkelt löser saker. "Ibland är jag så smart att jag inte förstår ett ord av vad jag säger."

Vi har också:
Spanat in slott, herrgårdar och penthouses som är till salu i Spanien, Frankrike och "the big apple" och konstaterat följande: ju mer pengar i skottskärran dessto fulare bohag. 
Samt:
Hittat fram till den danska sajten, beatifulpeople.com, Danmarks svar på köttmarknad...genialt tidsfördriv..sajten kommer hädanefter ha en given plats i den ironiska kammaren av mitt hjärta.

Annars har dagen gått sin givna halvspringande gång, med fönstertittning, bikiniprovande och inspringning i Malin vid den vanliga platsen som vi alltid träffas på när jag är på väg hem från friskan och hon från jobbet. (kulturkammaren)

och nu är det dags för lite "befodran av image" och de lyckliga äro:
image39
Linda (alltså hon till höger i bild..) 
Ålder: kommer inte ihåg, och vågar inte gissa för att minimera risken att bli strypt vid felskrivning..upp till varje läsare.
Hårfärg: Pendlar mellan "höstbrun "och "varm sommardags" brun
Location: St Persgatan 43 B

Anton (han till vänster i bilden)
Ålder:23 eller mer exakt, 8623 dagar
Hårfärg: Brun á la 1970
Location: hmm kan det vara St Persgatan 43B?

Och i anslutning till detta. Dagens Cookie!
Punschrulle
image40
Aka "dammsugare", en riktig going! och som jag nu kommer tillägna min groupie, Josefin, tjejen som igår när vi var på IKEA för att köpa 40 meter bomullstyg, kommer ut därifrån med 2 påsar chips, 6 punschrullar av märket Delicato och tvål. "Starkt jobbat" sa vi i gruppen,"du är nog den enda jag vet som har kommit ut från IKEA UTAN något som helst möblemang.."en fanfar åt ditt håll!

Tjoflöjt!
hannan.

Kommentarer
Postat av: de lyckliga äro......

Linda (alltså hon till höger i bild..)
Ålder: kommer inte ihåg, och vågar inte gissa för att minimera risken att bli strypt vid felskrivning..upp till varje läsare.
Hårfärg: Pendlar mellan "höstbrun "och "varm sommardags" brun
Location: St Persgatan 43 B
Anton (han till höger i bilden)
Ålder:23 eller mer exakt, 8623 dagar
Hårfärg: Brun á la 1970
Location: hmm kan det vara St Persgatan 43B?
Hmmm Hanna, du riskerar att bli strypt för att du inte mins min födelsedag. Det var ju nästan mig vi firade senast.. Men våra 10 månaders samboliv kanske inte betyder någonting för dig...
fy skäms......
Du och Anton däremot verkar ju hooka upp. =)
Däremot måste jag buga för den härliga beskrivningen av min hårfäg. Lät ju nästan bättre än vad det var....=) Även om all kritik riktas mot till val av kort..
Men kort sagt, jag känner mig ärad och utvald!! Fram för mer namedropping..
Kiss and natti natti från en smurf till en annan....=)

2007-05-23 @ 23:30:58
Postat av: Anonym

Linda (alltså hon till höger i bild..)
Ålder: kommer inte ihåg, och vågar inte gissa för att minimera risken att bli strypt vid felskrivning..upp till varje läsare.
Hårfärg: Pendlar mellan "höstbrun "och "varm sommardags" brun
Location: St Persgatan 43 B
Anton (han till höger i bilden)
Ålder:23 eller mer exakt, 8623 dagar
Hårfärg: Brun á la 1970
Location: hmm kan det vara St Persgatan 43B?
Hmmm Hanna, du riskerar att bli strypt för att du inte mins min födelsedag. Det var ju nästan mig vi firade senast.. Men våra 10 månaders samboliv kanske inte betyder någonting för dig...
fy skäms......
Du och Anton däremot verkar ju hooka upp. =)
Däremot måste jag buga för den härliga beskrivningen av min hårfäg. Lät ju nästan bättre än vad det var....=) Även om all kritik riktas mot ditt val av kort..
Men kort sagt, jag känner mig ärad och utvald!! Fram för mer namedropping..
Kiss and natti natti från en smurf till en annan....=)

2007-05-23 @ 23:32:14
Postat av: Punschrulle-Josefin

Vill bara upplysa dig och dina läsare om att det faktiskt bara var 4 rullar i den där förpackning.
Förutom det är jag rätt stolt själv över min bravad. Möblemang är för töntar. Med tillräckligt mycket chips i kroppen ligger man mjukt ändå.
Tack för mig.

2007-05-25 @ 19:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0