hanna med de mindre guldiga byxorna

Chip och hej!
Har idag tillsammans med mina groupies (ÄK-SSO gruppen!) insett att det verkligen är så att både män och kvinnor städar respektives omklädningsrum i våra simhallar runt om i vårt avlånga land. Varför är det så? vi kom fram till två alternativ som vi tror måste vara de enda logiska svaren på denna oerhört relevanta diskussion: a) antingen har de svenska simhallarna försökt sig på att återskapa den härligt ärliga atmosfär som gick under sloganen "peace, love and understanding" eller b) Så lever de svenska simhallarna fortfarande kvar i den svänginga andan, vilket kanske också  kan förklara den sköna, brunfärgade eller spygula kakelplattor på väggarna och de ständigt återkommande måssiluettterna. Som när vi i plurret ska leda våra tankar till poolernas urmoder- havet. Lite så där vardagspoetiskt.
 
Annars har dagen varit lång, lika lång som karnevalen i Río dock inte så färggrann. Men hej, vi hade iallafall tur med vädret!

Nä nu ska jag fortsätta att suckta efter den där klänningen men stort K, som jag så där moderiktigt har spanat in på LaRedoute, sug på den du!(ja det lär jag ju få göra med mina ekonomiska tillgångar...)

image21


Som en liten parantes vill jag bara förkunna att jag vägrar ge upp tanken som jag vid låg ålder hade då jag tyckte att jag var smart för att vara sann.
"-Jag ska föda upp hästar och säja dem dyrt." En genial plan som jag trodde stenhårt på tills jag var 6 och insåg att hästarna inte kunde sova i min säng.
Men hey, jag kunde ju alltid få en liten ponny, den skulle nog få plats. Varför inte?! tänkte jag och envisades med att önska mig det till min årliga födelsedag. Nummer 1 i ca 10 år på hanna öbergs födelsedagslista.
Försök och klå det madonna, det skulle du inte ens klara om du höll på tills du blir 90!

oh galopp!
hanna

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0