"jag gillar lyx, det är bara det att jag gillar inte att betala för den."

sagt och efterlevt av min groupie emma, efter mitt lilla utlägg idag om att jag känner ett starkt behov av att åka utomlands och enbart leva lyx liv. Inga backpackers metoder, bara bada i champange, fejka solbränna alldeles för mycket så jag ser ut som en morot i människostorlek och spendera mer pengar än vad jag kan ha i bikinin...ja ni vet det gamla vanliga.
Vad har jag gjort sen senaste inlägget då?jo jag har bland mkt annat, sett sommarens första fladdermöss (sjukt obehagligt. Trodde att de skulle äta upp mig vilket slutade i att jag joggade väldigt osnyggt hem) skrivit på uppsatsen tills händerna blödde, frusit häcken av mig i folkparken ihop med kamrater + katt, lyssnat alldeles för mycket på Ukrainas eurovision song contest- bidrag, dött och återuppstått cirkus 250 gånger på golvet hos Friskis och Svettis, utlöst en blondinvarning på Vero Moda i Lindens köpcentrum när jag frågade om de hade ett linne i grönt varav kvinnan i kassan säger: "ja du kan ju prova det du håller i handen", sett Sveriges svar på David Hasslehoff och en Fredrik Lindström look a like på cykel, skjutit upp hemresan så att jag istället kan svänga mina lurviga på studenthuset dancefloor och dricka öl för 15 spänn och dagen efter bakfull sitta i varmt tåg med spypåsen (förmodligen) i högsta hugg. Jag har också hunnit med ett kärt återseende iform av 80-tals kvinnan, denna gången festligt klädd i chocklila coctail klänning och benvärmare.
Så där nu tror jag att jag fått med allt jag har gjort, nu kommer listan som jag planerar på att hinna med helst inom loppet av min livstid. Men eftersom jag hoppas på att sköta mig så pass bra så tänker jag att det jag inte hinner med i detta liv hinner jag med i nästa...så be en stilla bön att jag inte blir mask, larv eller någonting annat som saknar ben.
 
Och först kommer de självklara: Hoppa fallskärm, ta dyksert, lära mig att kunna stå på en surfingbräda (observera att målet inte är att kunna surfa, med min brist på koordination så satsar jag uteslutande på att faktiskt kunna stå på en bräda,) någon gång springa ett helt maratonlopp utan att mentalt och fysiskt dö, lära mig spela piano på riktigt och sluta intala själv att jag kan det, knäcka mitt gamla höjdhopps rekord från mellanstadiet på 1.05, komma med i MENSA (vilket jag tror kommer bli piece of cake,) och äta 50 kilo sockervadd (lär ta ett par dagar, men jag är inte den som är den.)

Och de lite mer otippade: byta ut mitt skratt mot Nelsons i Simpons, kunna spela "Balla Da Li" på harpa, någon gång måla ett rum i färgen chock rosa, faktiskt äga en rattmuff (denna är jag mycket tveksam till om jag kommer klara av att genomföra men ska försöka,) bli levande begravd i en lavin men överleva och bli kallad "Hanna, överlevaren" för resten av livet, se till att Peter Siepen bli fet (genom att skicka hamburgare till honom varje dag) och försvinna bort från rampljuset, leva som en riktig "gangsta", ta reda på varför jorden är rund, sova under stjärnorna i en lejonflock och inte bli uppäten, bevisa att man kan kasta sten i glashus, bota min "byta tåg"- fobi, sova med ett duntäcke utan att hyperventilera och skrika att det kväver mig och slutligen SLUTA PRATA STRUNT. Sista kan bli lite svårt but have some hope people!

Så där..nu tror jag att jag har börjat att göra mig en lista, kommer förmodligen öka på listan allt efter tiden går men man måste ju börja ngnstans. Frågan är bara när jag ska börja?nu...nä jag tar det imorrn...

Dagens Kaka:
Cookies
image44

jag har två ord till dig, "jag dör"

ha det som kebab i bröd!
Hannan.


 

Kommentarer
Postat av: Groupien Emma

COOLT.. ingen har någonsin citerat mig förut! WORD!

2007-05-29 @ 22:32:38
URL: http://catchy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0