Lägesrapport från mitt livs vagga

Hej alla som längtar lite extra efter mig! Här kommer en lägesrapport om vad som än så länge har hänt under min vistelse i trivsamma, blomsterskurdbärande Källby:

Onsdag
12. 45- 14.00: "kvalitetstid" avsatt, som inkl en kopp kaffe och genomgång av tågresa med modren.
14.30-16.30: Inhandling av diverse "livsnöd-vändigheter" samt en del medicinska på apoteket. Gick bra, likt de VIP kunderna vi är så var det bara att gå direkt till kassan. Blev nästan lite besviken, fick inte ens köa lite, kändes så där eftersom köandet på apoteket ofta är ett måste. (obs detta ska läsas med en ironisk underton.)
17.00-17.15: Inväntning av fadern, som innan han hoppar in i bilen ska ha hunnit med att plocka ned sina gamla matlådor, fixa solglasögonen och dricka upp det sista ur filmjölkspaketen på stående fot. 
17.30-18.15:Jag bestämmer mig helt utan eftertanke att jag ska ut och springa. Får med mig brodern som kommit hem från skolan, vi springer, Fredrik får håll och tycker allmänt synd om sig själv i 3 kilometer tills jag likt den vilmarksmänniska jag är får nog och ger honom en större sten att hålla i handen som motverkar den tryckande känslan i sidan. Fråga mig inte vart jag lärt mig det, förmodligen är det som min morfar alltid brukar säga: "vedertagen praxis." En fras som han använder sig av när han ska förklara, enligt honom, helt självklara saker som att man har tio sekunder på sig att köra när trafikstoppet växlar från grönt till rött och att dessa tio sekunder då infaller under den tiden som stoppet visar gult. 
Förmodligen funkade mitt genidrag eftersom Fredrik efter en stund mummlade ngt likt "smaka på lakrisen," (vilket syftar till fartränderna som uppstår när trampar gasen i botten och släpper på bromsen vid starten av när man kör bil) la sedan de 1.20 cenimeter långa benen på ryggen och lapade iväg likt den älg han är. Såg sedan inte honom förrän 3 kilometer senare, sittandes hemma.
18.15-22.15: Duscha.Klämma pormaskar.Äta.Teven."Riskudde" uppvärmning.Sova.

Torsdag
08.00-09.00:"Trivsamhetsfrukost." Vilket innebär få tillfällen då alla äter frukost på samma plats, samma tid. Innfaller typ var tredje/fjärde månad. Fredrik och jag gnäller över att vi inte vill vakna till  "Morning has broken" med Cat Stevens längre. Detta leder till en mer eller mindre hetsig debatt. Annars en lugn frukost som faktiskt går lite i trivsamhetens tecken.
10.15-10.30: Skjussning av fadern till Lisch som ska laga en backspegel han lyckats köra sönder.
10.45-12.15: Kusinen Saran kommer och gör ett gästspel i vår enkla villa. Tigger kaffe och beställer böcker, samt beklagar sig lite över att hon också ska på kalas, 75-års kalas.
14.25-18.00:Mormodern kommer med bilen. Jag och Fredrik har tilldelats den hesersvärda uppgiften att gå på lillkusinen, Albins 5-års kalas. Det blir ett kalas som går i Kross-, Teenage mutant ninjaturtles-,  och Schwarzwaldtstårtans- tecken. 
18.00-23.00: Återigen äta, men vad gör man inte när man öppnar kylskåpet och en våg av "halleluja-körsång" sveper över en och man inser att det finns mer än vara ost och keso att ha på mackan. Sedan är det som serious teve tittning som gäller. Slingblekning.

Fredag
08.22-08.24: Vet inte om hon gör det för att det ska bli i fint eller för att få upp oss sjusovare (Fredrik och mig själv.) Förmodligen en blandning av båda, när mor startar damsugaren 5 centimeter från mitt öra. Men men man kunde ju vakna till värre kanske, som tillexempel att hela ens hårbotten känns som månens yta efter gårdagens slingblekning.

08.30-?: Skrivande av blogg, göra skolarbete, hinner också med att tönta mig med brorsan genom lite danssteg, modern måttligt road. sedan öppen för förslag.

Så där nu har du fått en grundlig redovisning av mitt försnillande av tid. Har insett att jag ska börja kalla mig en planerande tidsfördrivare. 

Kakan idag (eller kaka..) blir en mer delikatare än förra inläggets, men kanske lite mindre känslomässigt engagerande:

Schwarzwaldtstårta
image34
Tårta är ju på ett sätt lite häftigare än vad någon kaksort någonsin kommer att bli även om försök ständigt genomförs. Måste dock fråga mig själv varför man bemödar sig att döpa den till ett namn som inte ens Liza Simpson skull klara av att stava. Hur jag klarade av att stava det?Ja ibland sker det mirakel i naturen, jag ser mig själv som ett..

Var en tjej,
köp en grej

hanna.

Ps. Om det är någon som törstar efter lite uppmärksamhet eller på något annat sätt känner att den är lite mer speciell än alla andra någon dag så är det bara att slänga iväg en skön bild som man tycker framställer en själv på ett naturtroget sätt. Så ska jag  försöka att visa resten att så är fallet. Mailadressen att skicka den elektroniska brevduvan till är: [email protected] eller [email protected], så ska vi se om jag inte kan sprida lite magi Ds. 



    
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0