med klanen på besök!

Hallå i hettan!
 Nu är jag åter på plats vid rodret redo att få fart på denna skutan once and again!
I helgen har jag haft finbesök av tre medlemmar av klanen Öberg/Bengtsson direkt från den bördiga "slätta".
Och som tidigare kan man helt i stil med the adams family kan man aldrig riktigt helt vara bredd på vad man har att vänta av, citat: Kvalitetstid med varandra. Ibland kan det tillexempel vara att lura med alla familjemedlemmar och plocka ved, - titta vad trevligt vi kan ha ihop! eller försöka sig på att spela kort vilket slutar med att det alltid är någon som en seger stiger lite väl över huvudet på och tjatar om sin överlägsenhet i timmar efter avslutat spel.
Så med även denna gången var jag beredd när det vankades finbesök av modern, fadern och brodern Simon. 
Och med energi likt killen i Svt:s barnprogram Amigo kom de med packning, gullvivor och rent allmänt ett gott humör. Speciellt brorsan som trots allt tre timmar i bil verkade ganska glad över att se mig, kanske bara var en fasad, men en förbannat bra sådan i så fall och jag har mycket svårt att tro att glädjen var oäkta. Jag menar vem blir inte glad av att träffa mig...
På kvällen var det some serious godisfrossning som jag hade införskaffat på dag samspelt med uppumpning av dubbelmadrass vilket är en smärre bragd och borde belönas med tapperhetsmedalj.
Sedan var det dax för den behövliga sömnen. Utanför fönstret spelade streetrace bilarnas däck en höjdljud men melodisk melodi i den sommarvarma natten.

Idag var det första som slog mig när jag vaknade: skit.. täcket har klibbat fast på min rygg vilket förmodligen är= galet varmt i min lght! och för det andra: det måste betyda att det är galet varmt utomhus! så jag är nöjd! (säger jag så där självsäkert som bara jag kan och lägger armarna i kors på magen)
Efter en bufféliknande ´frukost var det dags att bege sig till färgerimuseét för en fika, som likt en hägring uppenbarade sig i folkparken. 
Och det var där jag lyckligt ovetande hittade min nu favvo glassmak, och smaken är...håll i dig nu för den sjukt otippad...Pina Colada, jajjemän du läser rätt, och den smakade himmelskt!
Iallafall här kommer lite elektroniska porträtt av min kära familj:
image23
Pappa Mats och Brosan Simon....lite full i f*n?!

image24
Morsaaan...snygg pose kommit på den själv eller?

image25
Pappa i skön gubbpose..hett tips från mig som är så sjukt bra på att fotografera...hmm...placera objektet lite längre ut i bild och vips- så har du tagit bort 50 kilo från den fotograferade! så retuschering i fotoshop är så yesterday...

Dagens kaka blir en sort jag hedrade med att baka igår, farligt god och kokosen kan ju räknas som grönsak så den kan ju nästan räknas som nyttig...cred till det... Plus att det blir alltid så sjukt mycket  av glasyren vilket gör att den flyter ut så där skönt på sidorna...så läng er i väggen all ni viktväktare och GI:are där ute för nu är den här..Grattis Kärleksmumsen, nu toppar du kakfatet i mormorsdesignen!
image26


Nä nu ska jag göra ngt åt min mages tonartshöjda aria..
Sola och stek

Hanna.  



      

Kommentarer
Postat av: Pappan

Faan, jag har ju fått bilring igen.

2007-05-06 @ 21:09:27
Postat av: Veronica Gerding

Nu har jag läst din blogg ett par dagar då jag hittade dej här. men kom o tänka jag har ju inte skrivit någon komentar än hum...jaja hoppas allt är bra miss you / snigel 2 hehe om du kommer ihåg :)

2007-05-07 @ 19:58:40
URL: http://veronicagerding.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0