Meredith Grey, gå och gör rent stetoskopet eller nått..

..ännu en onsdagkväll och vad finns att se på burken? greys anatomi, världens mest överskattade serie just nu. blä, ja menar om man nu har en buget på typ 500 miljoner då tänker man väl inte "äh vi lägger det på ytterligare en sjukhusserie med karaktärer som är lite fyndiga och sammanknyter varje avsnitt med äkta amerikansk sensmoral." och om man nu ska göra en serie, gör då för sjutton som CSI och occupera hela veckans alla dagar, så att INGEN undgår tortyren, blodet, kropparna och köttet. Gärna tillsammans i en enda gegga. Tack gode gud för kanal 6 och "Cops," där kan vi snacka skön kroppslig brutalitet i sin ädlaste form. Jag menar man kan ju inte annat än göra vågen och skrika i fasett när männen i blått utdelar flygande maror till höger och vänster på pensionärer, tonåringar och rent allmänt andra kroppsligt mindre människor. Och tack alla underbara människor a la pundar-style som aldrig tvekar en sekund att anmäla varandra, vilket slutar i att dem båda får rista streck på cellväggen och vips skapat sig en kalender lite så där "gör det själv, panduro"-aktigt. Jag vill också tacka gud för "Girls of the playboy mansion" som tar död på all mina tvivel som jag någonsin har haft kring min hjärnverksamhet och de eventuella bortfallen av hjärnceller.
 Och på tal om tid, nu ska jag dra en stilla vals över till soffan, sjunka ned och försvinna ett tag. Där i  de "kvarglömda smulornas" land ska jag återta makten och åter kröna mig själv till drottning av seriös chillning.   

Dagens sötbröd:
Blåbärs muffins
image45

Här vill jag bara tillägga, det är så sjukt överskattat med egen plockade blåbär! Kommer fortfarande ihåg när min kära mor lurade ut mig i Nordskogen med gummiboots, hink och alldeles för litet tålamod. Resulterade i: säkert 5011 miljoner mygg bett, en konstant oro bottnad från minnet av den gången i mina barnaunga år när picknick m familj  vankades och vi blev jagade av älg i naturtrogen storlek. Så från och med den gången har jag, efter moget övervägande, tagit en ställning är jag numer när det vankas bak av blåbärmuffins går på bärplock i kyldiskarnas vinterbeklädda skog.  

ja just det, sug på den här:
image46
vill man inte bara gå och gräva ned sig i den här och försvinna? Jag har bestämt mig, så här ska jag bli när jag blir stor...
image47
...och för att undvika misstolkning, av bland annat min bror fredrik, så vill jag poängtera att det är alltså inte så här jag menar att min framtida person kommer se ut:
image48

Ha det gött
käka kött
er allas favorit hanna.


Kommentarer
Postat av: Anna Klara

Hanna!! Du ska med på peace & Love i Borlänge den 26-30 juni, inga ursäkter tillåtna. Sara, Matilda du och jag. Hör av dig! Puss

2007-05-31 @ 11:26:28
Postat av: soffan

Dra på trissor! Hitta dig
här....Allt bra med dig då? Snart lich för sommaren, i guess?! Härligt! Puss å kram!

2007-05-31 @ 12:15:19
URL: http://sofieeriksson.blogg.se
Postat av: Sara

Du ska med Hanna. Thats it.

2007-05-31 @ 16:14:08
URL: http://sara.blogg.se
Postat av: Favoriten och kaptenen för denna skutan

Klas jag ska...

2007-05-31 @ 16:50:43
URL: http://hanoba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0