namedropping, blodsocker fall och pollenparty i mina luftrör..

Tjänna!
nu är jag här igen för att ytterligare inflika i er i min livssituation! Lyllos er som kan njuta av en sammanfattning, det är så mkt jobbigare att vara mig..
Klockan var 07.00 och till tonerna av Tom Jones gamla dänga "It´s not unusual.." fick jag mig en påminnelse om att det var dax att sudda John Blund ur gluggarna och göra en ansträngande manövrering ur den 37 C varma bädden.
Värre än den niosvansade..
Sedan var det dags att göra ett tappert försök till en anständig frukost fortfarade så där skönt sömndrucken och mkt fundersamt inför mittiveckandagen:s dagordning.
Och med en hel del tvång från det lilla samvete jag har insåg jag att även den blåaste scoutledaren måste lära knopknytning annars faller lägret. Så med det ibakhuvudet halvgick jag mot campusbussen som skulle ta mig till Nrkpgs ständige storebrorsa Lnkpg.
Väl framme var det dax att göra ngt åt suget i kaffetarmen och ha ihjäl lite av den där överskattade tiden,
därefter gruppering sedan bar det av för lite intervjuande av två av Ung Scen Östs lovande skådisar och snacka blyghet.
Efter ytterligare ihjälslagning av fröken Ur på "Coffeehouse by George" (ja, jag vet produktplacering..) var det dags att bege sig till Plåstermetropolens (Sjukhuset) södra entré och bussen.
Under bussresan hem drabbades jag plötsligt av ett sjukt blodsocker fall. Jag kände mig ungefär som själarna i Hades pöl i Disneys tecknade Herkules, as jobbig känsla men tvi den som ger sig, på darriga ben tog jag mig hem till cribbet och kurerade mig med en Gorby´s. Sedan var jag fit for fight och tillbaka i depån igen!
Viva la halvfabrikat! Så släng dig i väggen Anna Skipper för när det gäller att snabbt få upp blodsockret så är det inte en bönröra man ska vända sig till!
Inte nog med det, när jag sedan efter min lilla svacka åter var på fötter och gick mot skolan så klev jag förmodligen på lite för självsäkert eller också var det bara den gamla vanliga oturen som infann sig..igen
För när jag går där helt ovetande och dagdrömmande blåser ett jäkla blomblad från ett äppleträd eller liknande in i min mun och placerade sig snyggt i mina luftrör. 
Detta slutar i att hanna stå och hostar som en hel karl med 40 års erfarenhet av rökhosta. men du kan vara lugn, jag överlevde...

Jag har fått ett önskemål, eller snarare ett krav på att jag ska vara bättre på att "namndroppa" folk i bloggen, för att på så sätt ge dem mer popularitet vilket, citat: "bara gör att du vinner på det i längden eftersom vi då kommer tycka bättre om dig." Så därför börjar jag nu med personen som tog initiativet till detta. Tjejen som är djup i mun och som bla gett upphov till den goa gamla dängan "Åke Thun-ta mig hem.."
Fanny Andersson
21 år
Hårfärg: Brun, som vid överdosering av brun utan sol
Location: Lisch (Lidköping) men är ursprungligen en äkta "bonnunge" från Vinninga

image28

Och i anslutning till detta..
Dagens kaka:

Radiokaka

image29

Kör vidare på "Brun utan sol"- temat..


Torsk och Sej!
Hanna Marianne.


Kommentarer
Postat av: St: per

tjoo.. håller med, aldrig fel med lite namedroppning och bilder........ fram för mer sånt....go hanna, hanna. go hanna, go linnea

2007-05-09 @ 20:08:59
URL: http://punkdrommar.blogg.se
Postat av: St: per

marianne var de visst

go hanna go hanna go marianne

hård utanpå, men mjuk och gò krämig innuti, precis som godisen marianne..

2007-05-09 @ 20:10:33
Postat av: Mickan

Hej! Kul att du har skaffat blogg! Men jag måste bara påpeka att jag är inte alls förvånad att du lyckas sätta en blad i halsen :) du är för go!

2007-05-11 @ 13:11:54
Postat av: Sara Flyckt

Tjenis Hanna! Hahaha skrattade igenom din blogg från början till slut. Fortsätt så! slå en pling när du befinner dig i trakten kyss

2007-05-11 @ 16:19:32
URL: http://sara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0