Sköna maj välkommen...sckål!

Hallå Hallå!
Idag är det en ganska trött och allmänt "sleten" hanna som delar med sig av sitt innersta. Igår var ju dagen med stort V,  Valborg. Dagen till ära valde jag att ta på mig mina milt sagt (efter diskussion) "ängsgröna" jeans, ja du hörde rätt, jag hanna öberg har ett par gröna brallor!
Det var inte mer än att de påkallade viss uppmärksamhet när jag lite små försenad halvsprang på kungsgatan här i nrkpg, men det känner jag att ja kan bju på!
Kvällen tillbringades som jag lite smått varit inne på först hos Malin och Viktor med grillning, vin och allmänt vettiga och genomtänkta konversationer.
Sedan bar det av till Gripen två:an (vad annars?!) där det bjöds på skööna moves, försök till att återskapa Gandalfs tobaksrök i form av ett skepp och vassa gitarrsolon..
Vid tolv började det bli lite för mycket flugor i rummet för min del så jag bestämde mig att påbörja min vandring hemåt i en vårfirande stad, en vandring som bjöd på allt ifrån ett försök till breakdance vid fräcka frökens, till ett kärt återseende iform av att jag fick syn på 80-tals kvinnan igen! (Är nog 5 gången på tre veckor, börjar fundera på om hon är min skyddsängel...otippad...) 

På tal om kärt återseende, vaknade i morses med ett stort sug efter lite mysterier, intergalaxisk hjälte och en otäck kemilärare (ja precis så tänkte jag kl 08.00 )och insåg då att det bara finns ett botemedel för det:
image19

Så det vara bara att sätta sig och införskaffa sig serien, som nu mer kan tillgodoräkna sig i en plats i kultdisken brevid "napoleon dynamite" och de andra fläskiga "rull-aderna"...ha ha ibland är ja så komisk att jag knappt tycker det är roligt...

Och ja visst ja, dagens...Kaka...
Brownie
image20
"Inget slår en brownie"...jag är beredd att hålla med, även om mina och browniesarnas vägar inte allt för ofta brukar korsas. stor skam och örfil åt mitt håll är väl kanske på sin plats eftersom jag innerst inne är mycket medveten om vad jag missar...
Måste återigen ursäkta bilden, då jag personligen tycker att den ser ut som en billig reklam för AA (American airways) desserter. Portionsförpackat och med kanter rakare än berlinmuren är ju sjukt gott eller?men gillar dock det tappra försöket med den skinande jordgubben som ett försök till att visa att kakan faktiskt erhåller viss smak.


Hepp nu är det slutgrubblat för min del, mitt högra öra signalerar att ricki lake publikens uh uh nu är full i gång och att ett nytt program med pinsamma men ack så sköna människors bekännelser åter stundar...

Florera fritt!
hannan.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0