"en dag som är beviset för att du lyckats med konsten att överleva resten av de 264"

Japp kära vänner nu börjar det närma sig och eftersom jag större delen av min vakna tid beter mig som en elvaåring så tänker jag därför fortsätta i de fartränderna.
Jag fyller snart år, om 11 dagar för att vara exakt, så det är lika bra att i sedervanlig ordning börja ladda som vilken hockeykväll som helst. Därför tänker jag helt förlusta mig i diverse recept på bakverk, redovisa vad jag förväntar mig av er insats under denna dag, beskriva min önskelista och varför denna denna dag bör bli så bra som den bara kan.
För det första siktar jag på att tillbringa den hemma, i Käby.Närmare bestämt så åker jag hem den 8:e och kommer finnas tillgänglig över helgen som följer.
Sen tänker jag att jag ska lägga på mig lite extra hull inför vinter, och hur kan man göra det bättre än att frossa i bakverk på sin fördelsedag. Jag har roat mig med att titta runt lite och kommit fram till att jag nog under den 12:e kan tänka mig att sätta i mig denna:
image120 
... Ja eller vad som helst som smakar socker egentligen.
Sedan har jag också ett starkt behov av att få födelsedagspresenter, det är inget att krypa under mattan med. De som säger annat ljuger, till och med du mamma.
Vad som önskas orkar jag helt enkelt inte dra upp nu men uppfinningsrikedom uppmuntras!
Vad har jag för förväntningar kring denna stora dag då?som ni kanske redan anat så är de vulgärt stora, alldeles för stora, men man ska alltid sikta för högt. Besvikelsen blir inte lika liten då, utan snarare större. Jag vet att jag kvällen innan den stora dagen kommer ligga lite små pirrig, som den elva åring iklädd ett set av musse pigg-tights och tröja jag en gång var. Samma känsla upprepar sig dagen innan julafton. Men som sagt det kommer ju ett jäkla drag, klart man ska vara lite nervvrakig.
Hepp nu ska jag gå på Kick Off med mina gruppmedlemmar. Kick Off är ju en förbannat bra tillställning när man egentligen tänker efter. En trovärdig och bra ursäkt till att man får dricka öl mitt på dagen utan att betecknas som alkoholist. Vill bara tillägga att ölen inte är ensam att förtäras, den sköljs ned tillsammans med lite föda och arbete också!

Peace Out!
hanna, ett år yngre

ps.många har kommit och frågat vart jag jag fått min fräsiga bakgrund från. Med risk för att  göra några av er besvikna eftersom jag vet att det jag säger nu kan rasera lite av mitt skyhöga anseende. Även om det för några inte kommer som en större chock då ni genomskådat mig förlängesedan. Det är bara att bildgoogla ordet Kitsch och vips! så kommer den upp där troget på första sidan.















Kommentarer
Postat av: modren

Ha! tänkte vi bryter mönstret
o kör något åt GI-hållet!!!
+ att du får ett paket som du
aldrig kan gissa..
Välkommen hem

2007-11-01 @ 17:56:42
Postat av: Emma

oh gosh.. gratulerar i efterskott! Så du har joinat oss 21-åringar nu alltså! eller halvvägs till 42 som man brukar säga. Hoppas du har önskat dig en amaryllis-lök! /emmapemma

2007-11-02 @ 16:04:18
URL: http://catchy.blogg.se/amaryllis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0