När sockerchocken lagt sig

hey hey hallå!
senast vi talades vid var det ju till allas kännedom min födelsedag. Det var i måndags och som alla vet kan man ju inte leva på gamla meriter. Därför tänker jag nu tala lite mer om hur jag fördelat dagarna av mitt liv sen dess, lite egocentrisk uppdatering bara för er att gotta i. Eller ja, gotta och gotta, så spänande liv har jag inte. Men jag jobbar på det. De gångna dagarna har mest tillbringats i skolan och arbetet med det häringa projektet /eventet som vi ska hålla i januari, det är mycket som ska ordnas och fixas vilket gör att man ibland blir lite tveksam till om vi komemr fixa det..men vem försöker jag lura?klart att vi kommer briljera, som alltid.
Annars har jag mest gått runt och beklagat mig över kylan, vilket man kan tycka att jag borde kunna nu med tanke på att jag föddes in i den och levt med den i 21 år, men icke! Jag tror att jag fortfarande lever i ngnslags förnekelse, vinterhalvåret är en fluga som snart kommer att vara "so yesterday."
Jag har också hunnit med att fika m malin och viktor på caféet som ligger drygt 20 meter från min dörr. Konstigt det där med att ha saker så nära att man aldrig går dit. "Varför har jag inte varit här tidigare?" tänkte jag när jag slagit mig ned, bra kaffe och trevlig personal. Ja menar stället har ju tårtbuffé! Nä det är helt enkelt inte likt mig...
Sedan har jag också blivit med cykel, malins gamla. Hon hade köpt ny och barmhärtig som hon är förbarmade hon sig över min arma varelse, då jag måste gå över hela stan när jag avlägger besök hos dem. Så det är väl ngt jag idag kommer att sysselsätta mig med. Ja menar det började ju bra igår kväll med att jag höll på att ramma en sanktbernad när jag cyklade hem från casa de ekström/larsudd igår, så jag tänker att jag fortsätter även idag. Lever lite på den farliga sidan.
Sedan har jag kommit på det. Steget när man blir vuxen. jag har kommit på det. 
Som sagt fikade jag m las malinos och los viktors igår och vi diskuterade den kommande julen och vips! som en skänk från ovan kom det till mig. Jag kanske är lite trögare än de flesta andra som går på två ben och består av kött, ben och hår men igår då insåg jag på allvar det skeendet i livet när man blivit vuxen. 
Vad är det då?jo, scenario: Det är julafton. Du är tillsammans med släkten och paketöppning står på schemat för stunden. Godisbordet håller på att dukas fram och du känner "Yes!äntligen!nu ska jag gå och ta ur Aladdin asken innan småkusinerna kommer och tar alla goda bitar och jag i år igen sitter med en körsbärslikör i handen." Men plötsligt ser du att det är dags för farmor och farfar att öppna den där paketen som du köpt till dem. Vad ska du göra?
Och det är nu steget mellan att vara "halvvuxen" och vara "vuxen" utspelar sig. Du sitter kvar på din plats, fast godiset lockar som en kamin på glaciären. Varför stannar du? jo du stannar eftersom du tycker att det är roligt att se den spontana reaktionen när farmor och farfar öppnat klappen och tillkännager innehållet.
 Detta mina kära damer och herrar är ett tydligt tecken på att du blivit vuxen, för när du var liten sket du i vilket. Vilket i sin tur kanske var bra eftersom det bara är att inse fakta: lergökar,nyckelringar, svarvade skålar och lerskålar i regnbågens alla färger, är inte så fint som en 8-åring kan tro.

Nä nu ska jag ut och "bike-a"
tjo och tjim
ut hållas i trim

hanna.
 
       


Kommentarer
Postat av: modren

Va`snällt av Malin att du fick hennes gamla!
cykla nu inte omkull när första halken kommer...

2007-11-17 @ 18:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0