ordvits från Ovan?!

jo jag glömde. kan någon vänlig själv reda ut en sak för mig som gäckat mig och mina grupp medlemmar i flera dagar.
varför är de "allhelgonadagen" i dag och "alla helgons dag" på lördag OCH "dagen efter alla helgons dag"?
Linda förklarade det som att allhelgonadagen dvs idag inte har någon namnsdag.... måste säga att trots detta oerhört tappra förslag till förklaring så står jag fortfarande känner mig som ett fån.
kan någon därute vara snäll och försöka förklara detta för mig en gång till?
image124


Kommentarer
Postat av: linda

fel citerat:
Jag menar: Onsdagen är bara en vanlig dag som allhelgonadagen har namnsdag på, medans på lördagen är det själva afton, de man firar som Halloween.
glasklart =)

2007-11-02 @ 10:37:42
Postat av: emma igen

hanna du måste länka huvudet till första sidan.. jag blir aldeles konfis.. det går ju bra så länge man backar. men om man har skrivit ett inlägg(som jag så gladeligen gör) så går ju inte dääät. Då måste man skriva in hela adressen igen.. vilket naturligtvis är göööööörjobbigt, och tidsödande. /html-polis; konstapel emmapemma

2007-11-02 @ 16:08:19
Postat av: konstapel emmapemma

ahhhhh.. nu såg jag att du hade en länk som hette. till bloggens startsida. Men till nästa problem; varför kan man inte ta bort inlägg? det är ju pinsamt gahh...

2007-11-02 @ 16:10:12
Postat av: hänny

he he nä ibland gäller det att tänka efter FÖRE man yttrar sig...något som jag vet kan vara lite svårt för vissa som lider av mundiaré, emma pämma. Men denna gången väljer jag att titta bort...;)

2007-11-02 @ 19:11:40
URL: http://hanoba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0