äntligen torr bakom öronen

ihelgen har jag som sagt varit i det så kallade uppsala, min vistelse där har varit allt annat än "törr" som man brukar säga. Åkte upp på fredagen och möttes upp på perrongen av vår allas los matildos i den svinkalla kunskapsdrypande, halvstora staden.
Vidare till glasbanken, hängde lite i stan iväntan på att kuratorerna skulle hitta till sina platser och ge mig ett gästleg så det däringa utlovade partyt kunde börja. Till Flogstad, tillfixning och duon uppgraderas till trio i och med norrlandsWera kommer intågandes och får en försmak på att norrlänningar kan det här med att förtära alkoholhaltiga drycker. För medans jag och matilda på 2 timmar har smaskat i oss två cider, dricker Wera på en timme fyra. Fritt utrymme att själv få tolka vilket som känns mest lagom.
Därefter drar vi ut för att dels göra stan mer eller mindre livsfarlig att vistas i och tar oss till sverikes nation, där det bjuds på fullt ös-medvetslös. I skydd av nattens mörker hinner vi också med att gästspela på Max för det där sedvanliga fylleätandet, som wera också här regerar stort på.

Lördagen börjar klockan 9, jag vaknar som sig bör inknödd längs med väggen. Sedan upp, äta frulle och gå i väg för att möta upp emelie "bäcklund, bäckis" beckström som kommit för att joina vår galenskap. hänger på stan, lördagsfikar på Wästgöta Nation (the place to be) och blir lite halv lokalpatriotisk. Köra ytterligare en runda på stan, inhandlar ett par leggings i brons (ett party är inget party utan ett par leggings i "månadsstensfärgen"- brons) blir av med några slantar till rädda barnen bössorna, som vi får mer eller mindre uppkörda i nyllet.
Därefter hem, fixatillsig-proceduren, lagar potatisgratäng med sallad och till detta vitlöksbröd och ett glas vitt. Wera kommer vid sju och "är uppriktigt besviken på att ni inte kommit längre" eftersom hon inte fått sin öl än.
Drar därefter äntligen ut på vår barrunda som vi så smart har planerat. 13 nationsbarer på 3 timmar, bara att sätta igång. Första stopp: Norrlands, stämmning i lokalen: ja vad kan man säga så mkt stämmning det kan bli med fotboll och cirkus 50 grabbar som dricker öl. Kvällens ooppsan utspelar sig här: emelie lyckas gå med "rumpan fri" det vill säga, hennes linne har åkt upp på baksidan i hennes leggings när hon går igenom hela lokalen...älskar människor som kan bjuda lite extra på sig själva. Vi träffar också upp Ingrid som kommer direkt från jobbet och ser oförskämt snygg ut för att ha suttit i kassan på ICA i en förort.
Efter norrland, där vi bland annat fått m oss en gaffel går vi vidare till nästa: Wästgöta som är till allas stora förtret, STÄNGT!här gick man ock trodde att man skulle få umgås med riktiga homosapiens, så visar det sig att de bommat igen för kvällen...jag skäms åt mina landsfäders vägnar..
Men det som göms i snö kommer upp vid tö, vi traskade vidare till upplandsnation. Där de hade alleles för många ölsorter att välja på, nästan oförskämt många.Så emelie frågar om de kan rekommendera någon, killen i baren säger: "Ja den här är rätt god den smakar barr." Barr, gud så gott då tar jag två...Jag väljer trots de fina rekomendationerna ändå inte barrölen utan satsar mina kort på den sjukt tjejiga coronan. "har ni lime?" "nä men vi har tomat om du känner för det?!"
Senare bestämmer vi oss för att dra vidare, men jag är för lat för att skriva ner alla ställena (och mitt minne sviker) så jag kan bara säga att det blev ett gäng öl till och här är ngr bilder på det:
image101
fulla och glada i upplands hak, ingrid, emelie och matildos


image102
matilda, linslusen personifierad, hon som nu börjar likna det som vagnen görs av hästen, och Wera som på bilden är lugn då hennes ölbehov har lagts till rätta

image103
"Det är något med det thailändska ölet, det börjar liksom dra lite i mina ögonvrår"

Därefter blev det Max! igen och en svinkall resa hemåt till bädden.

Söndagen innehöll inget mer än seriös chillning, prinsesstårta och en god medmänsklig handling iform av att jag hjälpte en kille på tåget med alla hans 700 louis vuitton väskor....det är jobbigt med mycket pengar, det skall gudarna veta.

Tjolahopp tjola hej
från mig, tim och may

hanoba.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Sanna heter egentligen Ingrid=) men kul skrivit...Vera skrattar=)

2007-10-16 @ 18:06:40
URL: http://saramatildajansson.blogg.se
Postat av: Emelie

rolig sammanfattning på en riktigt rolig helg ;P
Det får vi allt göra om!=)

2007-10-17 @ 09:57:25
URL: http://emeliebacklund.blogg.se
Postat av: Matild

vi var dessutom inte på sverikes utan snerikes i folkmin även kallt snärkan....rätta!

2007-10-18 @ 20:38:36
URL: http://saramatildajansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0