det är inte så konstigt att jag är som jag är..

Tog mig friheten och bildgooglade Källby. Föga kunde jag ana vad som väntade mig..

image104
Mitt barndomsparadis. (Och för alla som inte tror att de möjligtvis går vilse i ett samhälle med en populartion på 3000,i Källby tar vi inga risker utan skyltar ordentligt.)

image105
Århundradets snackis. Nedläggandet av affären, gäckar än idag samhällets invånare.

image106
Källby Hallar. Eller som det kallas i folkmun (och som man bör uttala om man inte vill tas för turist) "Haller´a." Platsen har någon slags historisk betydelse som jag nu inte på rak arm kan (men som jag borde kunna) men det är iallfall platsen där jag åtskilliga gånger tvingats med i mina barndoms glada dagar när det vankades pulkaåkning med Källby Gård(min låg och mellanstadie skola).

image107
Strike the dafgårds pose!

image110
(lucka lämnas för läsarens egen tolkning)

image111
I Källby våras det för strutsarna. Eller ja, för uppfödningen av dem iallfall.

image112
En Källby specialitet, var det bra så? färdig om tre minuter.



image108   
Källby kan det här med mat i alla dess former. Och om vi inte äter det finns ju lukten av köttbullar alltid nära till hands, tro mig.


image109
Vad har en Chewbacca i snöstorm gemensamt med Källby?Vissa saker vill man ha osagt, jag tror detta är ett av dem.

Men sedan har jag ju också dessa att tacka att jag blev som jag blev:
image113

image114

image115

image116

Ta det lungt i helgen, det är en dag på måndag också...
hannan.


Kommentarer
Postat av: Pappas moster du vet:)

Tycker verkligen du har fått in fina kort på din familj! Tänk vad glad de ska bli när de tittar på dem. Jaa, Simon behöver inte skämmas:)

2007-10-19 @ 20:10:48
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Flocken
Postat av: Sara!

Jag får nog hålla med mamma, vilka klockrena kort!! Haha! Du kanske skulle slänga upp en videoupdate på Kerston också.. det kunde nog bli något.. Haha! Bra jobbat Hanna!

2007-10-20 @ 10:33:44
URL: http://www.omsara.blogg.se
Postat av: modren

Hjälp..
har du några kamrater som
VÅGAR hänga kvar?

2007-10-20 @ 10:34:23
Postat av: modren igen

Sara _Det luktar mobbing!
Tänk på att jag ska drabba dig nästa vecka!!

2007-10-20 @ 10:37:09
Postat av: hanna

Britt:Ja men visst är de!att tilläggas i sammanhanget är att det är typ de enda korten jag har på dem. Så de har jobbat på bra!
Sara:Ett förslag väl värt att tänka igenom..Du får vara min vapendragare nu när de kommer till dig:)
Mamma:Japp, kamraterna finns...tror jag..tycker att bilderna verkligen visar vår familjs känsla för förnuft och att vi alltid vill framställa oss i bästa dagern!

2007-10-20 @ 13:07:12
URL: http://hanoba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0