hej jag heter hanna och jag är en zappare.....hej hanna!

Länge har jag fått höra saker som: " kan du bestämma dig någon gång" eller "jaha nu sitter hanna med fjärrisen= epilepsi anfall." Att så fort jag får en tillstymmelse till att få känna kontroll över programutbudet, missbrukar jag det likt den narkoman av billig underhållning jag är. Länge har jag instinktivt nekat dessa anklagelser, "men måste ju kolla vad som finns på alla kanaler," men det har kommit till min kännedom att jag lider av "zappar" sjukan. Men för att fortfarande försöka inneha någon slags heder så vill jag försöka slå ifrån mig mitt problem med den enkla bortförklaringen genom att åberopa gentiken. Det skall komma till allas kännedom att jag förmodlige ärvt mitt beteende av ingen mindre av min käre morfar, mästaren av zapptismen, mannen som kan gå igenom 5 kanaler på 5 blanka. Och jag håller med honom, det finns något oerhört tillfredsställande att inneha kontrollen över vilken information man vill ta in när man vill och hur länge. Egentligen är det ju helt fantastiskt att man bara på ngr sekunder kan ta in precis så mycket information så att det går in i ena örat och ut i det andra, precis som jag vill ha det, snabbt koncist och utan någon djupare eftertanke. För när man tänker efter, hur mycket kommer du egentligen ihåg av vad du ser och när du ska inflika andra i tex en serie sammanfattar du bara i det stora hela, så arför engagera dig i mer än vad du behöver.
Men jag vet, mycket går mig oxå förbi. Som tillexempel att året snackis verkar vara Ernsts övergång till tv 4 genom ett av kritikerkåren misslyckat aktionsprogram eller att årets singsongwriter kommer att bli Lykke li.
Men men "man kan inte vara överallt," som Don Juan tydligen skulle ha yttrat någongång under hans härjningar när han hade gjort ngn gammal flamma bister. Men jag är inte säker på att jag helt är beredd att ge upp mina zappargener. Jag menar helt ärligt, jag kan oerhört mycket om oerhört lite och om jag skulle sluta med det, vad skulle det bli av med mig då?

Min tid sen vi talades vid sist, "vad har hon" gjort tänker kanske ni? Jo tiden har disponerats genom hemgång. Väl hemma har jag flankerats av bland annat la familia, "tidaholms-tony"- gänget, släkten och en hel del andra som jag inte känner.

Sho och tjej
vilken grej!

hanny.
image96

Kommentarer
Postat av: Sara

Ne men...attans så snygg hon var på kortet då!

2007-10-09 @ 22:21:25
URL: http://www.omsara.blogg.se
Postat av: J

Det intressanta med zappare är ju om de är så illa åtgågna att det påverkar deras liv på andra sätt!
Har zappandet spridit sig? Kan du vara på internet utan att byta sida varannan sekund? Kan du läsa en bok, eller bestämma dig för vad du ska äta? :P

2007-10-10 @ 14:56:11
Postat av: Tha grrl nekst dourrr

Frank Zappa

2007-10-10 @ 17:32:30
URL: http://catchy.blogg.se
Postat av: J

Oj svar direkt på den egna bloggen till och med, fasen vilken lyx! Eller var det så att du byter hemsida för snabbt huh? ;)
Men ta det man kan få tag i är en cool metod, förutom att det verkar lite... rått. zushi lover?

2007-10-10 @ 18:50:27
Postat av: J

Oj svar direkt på den egna bloggen till och med, fasen vilken lyx! Eller var det så att du byter hemsida för snabbt huh? ;)
Men ta det man kan få tag i är en cool metod, förutom att det verkar lite... rått. zushi lover?

2007-10-10 @ 18:50:40
Postat av: Sara!

Ja du, kan man vara tillräckligt laddad tror du? Jag är inte helt säker på det.. man vet ju aldrig vad som komma skall.. hehe!

2007-10-11 @ 09:03:03
URL: http://www.omsara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0