Maka på dig Schulman, så jag kommer förbi och fram...

Idag har Sveriges bloggkung lämnat minkkappan på kemtvätten, fan va skönt!slippa allt förbannat tjat om och av den där karln som verkar ha ett så mkt roligare liv än vad jag någonsin skulle få om jag ens la manken till. Skönt säger jag helt utan att tänka efter.
Jag har i helgen som gått också uppmärksammat denna hysteri med kulturtouch. Kulturnatten bredde ju ut sina breda vingar i lördags och herregud vad folk det bor i denna mellanstora stad!Överallt kryllade det av parkonstelationer, kompisgäng och ensamvargar som alla suktade efter att få sätta tänderna i kulturkakan. Staden var som insvept i en enda stor ullig, mysig, varm kulturkofta.

Nu när jag ändå är igång så spinner jag vidare på kulturtemat:
Aldrig har väl facebook varit så stort som nu. Vilken fluga!den verkar nu ha slagit tamagotchi-trenden med hästlängden, men faktum kvarstår dock att  den senare av de dullerande fortfarande har en sång att luta sig tillbaka mot. Och för er som inte fattat att det finns en sång som heter "I´m your tamagotchi," här har ni enkel rad ur denna utsökta lilla populäristiska truddelutt: "i´m your tamagotchi so happy that you love me, i wish we be together forever and forever.."Varför i hela världen har hon memoerat detta tänker du, ja säger jag, varför ihela världen har kalifornien Arnold som guvenör?
Men det är klart, lite svårt kan det kanske vara att skriva en låt om facebook. Det kan jag erkänna, jag menar hur skulle det låta? "Hey baby, vi pratar inte med varandra längre men jag vill ha dig som kompis ändå så det ser ut som om jag har många vänner."

Nog talat om kulturfronten, nu till......ehh, ja.

skrutta lugnt i ringen!
Oblidobblar´n
(För er oinsatta i våra interna familjetokerier, min mor och min far kom på den briljanta idéen om att egenhändigt knåpa ihop en sång med tillhörande pinsamt namn till varje barn (Jag=Oblidobblar´n, Fredrik=Snortie Snortie, Simon= Tjo Fliss, en liten Diss). Varför? en väldigt bra fråga som jag, fortfarande efter 20 år inte har något svar på. Det är upp till dig som läsare att försöka luska ut det, för jag har slutat att försöka.)



Kommentarer
Postat av: modren

Ha! tur att det inte ä m. ljud till...

2007-10-02 @ 19:52:32
Postat av: Britt m flock

Saknar faktiskt min blogg i din länksamling! Jag har fullt upp med hundar och Kajsa i helgen så du får gärna höra av dig. Kajsa skulle nog uppskatta det. Nu har jag kommit hem från Bäckliden där jag och din far varit och hälsat på.

2007-10-03 @ 19:34:23
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Flocken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0