The place where the sun never goes down..

Finns det någon såpa värd sin vikt i guld? Länge har jag grubblat över detta, eller ja fem minuter har jag iallafall skänkt denna tanke. Det finns ju bekant en hel del, allt från de trogna Falcon crest, Days of our lifes, Lilla huset på prärien till de mer moderna: Days of our lifes(som envisas med att fortfarande vara aktuell,) Glamour, Seven heaven och alla realitysåpor du kan komma på. Så vilken är tidernas bästa såpa?

I mitt fall fanns det bara en, när jag väl använde det lilla fragment som i mitt fall kan kallas hjärna.
Såpan som utspelar sig i en äkta amerikansk kuststad och vars innevånare kanske har fått några kallsupar för mycket för vad som är hälsosamt. Det är såpan som utklassar alla andra i det obligatoriska momentet "-Jag pratar med mig själv högt helt omedveten om att grannkärringen står bakom gardinen och tjuvlyssnar på mina planer på att mörda min man och ta hans pengar." Såpan vars karaktärer är den sjukt naiva Meg:

image87

Seriens "mysteriousman" som har berikats med en sjukt otäck tvillingbror- Ben
image88

Penningkåta Olivia
 image93

"Jag plutar mer än vad en tjej gör-" Tim
image89

Mespottan Casey
image90
 
Snygg-prällen Antonio 
image91

och kvinnan som ständigt får uppenbarelser- Mrs madame Carmen.
image92


Jag talar naturligtvis om den sena 1990-tals juvelen:

 image86
Sunset Beach
(OBS! inte att förknippas med den sjukt överskattade badorten i landet Bulgarien, Sunny beach.)

Jag vet inte ens vart jag skall börja i mina hyllningar till denna FANTASTISKA såpa som liksom satte guldramen runt (vad som var, då det begav sig) mitt Mellan/Högstadie-liv. Måste erkänna att det var powerwalk som gällde när man klivit av bussen på väg hem från skolan. Ja men kolla bara matchningen av det röda läppstiftet och den lila ögonskuggan på bilden ovan, helt fantastisk, det är vad jag kallar inspiration för en tjej som då börjat lära sig Make up:ens alla regler, It´s a killer! Titelspåret med en bombastisk trudelutt i a la "Baywatch" stil, en obligatorisk "previously on Sunset Beach" och en alldeles förskönande presentation av alla karaktärer gjorde det värt all svettvallning som man hade fått av halvjoggingen hem.
Alla fick ut ngt av Sunset Beach, oavsett om man älskade, förkastade eller som jag, slukade fågeln med hull och tår!Det var först då jag förstod meningen med "the american dream."Att vara så pass rik och uttråkad att man ägnar hela ens fritid att göra livet surt för vänner, fiender och omgivning med otrohet, pengasvindleri och en hel del sköna lögner.
Till och med alla hobbygrafiker därute har/hade något att hämta av Sunset Beach, ja menar check out the Logga, vilket teckensnitt! bara skriker ut tropisk värme och människor med alldeles för mycket fritid.

Därför är det med mycket sorg i hjärtkammar´n som jag kan konstatera (efter att jag läst i en tidning där en insändare tog upp frågan huruvida tv4 hade planer på att visa soliga beachen igen) att programmet absolut inte kommer gå i repris någon gång.Usch jag gråter floder inombords! men men man får väl hitta någon annan så där skönt smått hysteriskt-avslappnad serie att ersätta sorgen med efter århundradernas bästa tidsfördriv med. Tackar gud för att reprisen av McGyver numera rullar i lunchtimmen på kanal 5 och att han fortfarande efter alla dessa år behärskar konsten att göra en schysst bazooka av tuggumi och björntråd.

Ha det Meg-astikt i helgen!
Smack//
Hanna (som om hon skulle varit en karaktär i Sunset Beach skulle kallat sig hanny och vara blond, bombad och överskattad, precis som vanligt.)


  


Kommentarer
Postat av: modren

vad va det sista för hårda ord om dig själv??
du är iallafall min "favoritdotter"

2007-09-23 @ 18:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0