Dagens Pucko!

Satt och surfade runt lite på Aftonbladets sida och hittade då en artikel som höjde humornivån ytterligare ett steg.
Under rubriken "Vittne pekade ut åhörare i rättsalen" kunde man läsa något som inte ens kan förklaras med hänvising till tillfällig sinnesförvirring. Scenario: En misshandel har ägt rum, målsägande och åtalad med resp försvarare och åklagare finns resp i tingsrätten. Målsägande ska vittna och pekar ut på frågan om vem som vållade personen skada, pekar vittnet ut den åtalade som sitter mittemot. MEN samtidigt pekar personen också ut en av personer som sitter i salen som åhörare!IQ Fiskmås. Och det bästa, platsen där detta utspelar sig är: Taadaa! Lidköping. Kunde man anat., har alltid haft lite misstankar om att det befinner sig en och annan tveksam personlighet i vår kära stad men inte i dessa propotioner!

Så nu tror jag att jag och Lidköping har lyckats matcha min vän Emmas  och Trollhättans bidrag i kategorin "Dagens Pucko." Men jag vill ändå vara så ädel och nämna att paret som gökade fram en vattenläcka på en av Trollhättans nattklubbar var länge ett svårslaget bidrag.
Att observera kära läsare är att denna artikel också publicerades i måndags, den 31 mars, alltså kan alla teorier om att artikeln skulle vara ett April skämt uteslutas.

Ta hand om er!
hanny


Kommentarer
Postat av: Emma

Varför resa någonstans om man vill ha sig ett gott skratt. Lidköping har ju allt. Varför lämnade du detta humorns mecka kan man undra?

Apropå Mecka, ska du vara in da norpa i helgen? Det ska inte jag, men nästan! Keep in touch!

2008-04-02 @ 23:37:10
URL: http://catchy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0