En tripp till solen, en Suntrip helt enkelt.

Gud vad nöjd jag är att jag har skött mig och jobbat mig uppåt här på Praktiken. Här sitter jag nu vid mitt egna enorma skrivbord och med ett stort fönster till förfogande strålar solen in och herr pippi sjunger glatt utanför. Varför kan det inte vara så här alla dagar om året?! Men det är ju klart, om vi inte hade skitväder så skulle man kanske inte njuta av solen lika mycket...För att inte snöa (!) in för mycket på svenskens favoritpratämne numero uno, så går jag fort vidare.

Min framtida kollega från försäkringsbolaget ringde igår. Jag fick förklarat för mig att jag var välkommen att komma att arbeta f o m v.26 och 7 veckor fram. Helvete. Jag som trodde att jag iallafall skulle få 9 veckor, så nu får jag väl sätta igång på allvar och leta jobb framtills v. 26. Kul. Det finns så mycket andra saker man kan fördriva tid med än att gå till Arbetsförmedlingen. Gå målarkurs, läsa krimsidorna i Hemmets Journal, lägga hinder i myrstigen.  
Kanske blir det en resa till solen istället, en suntrip. Vore inte helt fel. Ska nog bestämt klicka vidare här och se vad en såndäringa flygstol kan gå på så här års...

 Peace V!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej och välkommen till arbetslösa klubben! I uppgivlesen tillstånd var jag nära köpa ett interrail-pass här och nu! Skjut problemen på framtiden! Det har alltid varit min paroll!

2008-04-23 @ 10:27:40
URL: http://catchy.blogg.se
Postat av: Mickan

Tja! vill gärna använda din headerskapelse, men visar sig att jag fattar tydligen nada! =/ får ingen ordning på det...hmmm inte så bright =P

2008-04-23 @ 20:18:54
URL: http://noone08.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0