grodinvasion i min dator

idag igen?! jajjemän! Jag försöker kompensera bristen i uppdateringen av bloggen den senaste tiden. 
Ännu en dag med ett väder som skulle kunna liknas med det på någon grekisk ö, det är nästan så man börjar kunna det här nu och längtar efter (ja jag vet det är dödsynd att säga detta när man bor i sverige) lite vattenstänk.
Förut blev det också extra trivsamt här på Praktiken. Mobilen ringde och vem var det inte i andra änden utav luren om inte emma pemma. Hon och hennes Niels var i krokarna för att göra sig av med diverse av hans möblemang som fått sig en släng av drypan. Vägglöss alltså.
När de ändå hade vägarna förbi tänkte de att de skulle komma och terra mig en liten slovisch. Bra initiativ säger jag eftersom vi inte kommer att träffas nu på ett tag framöver. Så Emma om du läser: Vill bara säga eftersom jag glömde i villan och vallan mellan niels konstanterande av att han hade långa underarmshår och din redovisning av din arbetsintervju att du får ha de gött i Malmoe och lycka till med festivalen! hälsa Tensta´t från mig.

Idag på militäranläggningen har jag också sett min första tjej i uniform. Frågan jag ställer mig är: Varför ser alla tjejer inom försvarsmakten ut som om de varje morgon toppar gröten med testosterontabletter? Bara för att man finns inom militärtområde måste man då se ut som en kvinnlig variant av Conan barbaren? 
Eftersom jag själv insåg att jag höll på att måla in mig i ett hörn av mina egna funderingar så ställde jag frågan vid lunch bordet. Svaret blev: "ja, men du måste mena *PIP* ja den kvinnan tränger man sig inte före i lunchkön, det kan jag säga dig." Vet inte hur jag ska tolka detta men bäst är nog att hålla sig borta nästa gång det vankas mat i matsalen.

Sedan råkade jag idag på frukosten hålla ett 5 minuter långt föredrag om varför paddor och blodiglar bör elimineras från jordens yta. Detta mynnade ut i att när jag kom tillbaka från lunchen så hade någon skickat denna bild till min mail och sedan varit rolig och gjort ett costume made skrivbordsunderlägg...

image80

jag saknar ord
hare//
hannie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0