Kära Örebroare..

... Idag "äras" Linköpings stad med ett besök av Hans Majonäs Honungen och hans tillika ständigt "I´ll be right behind you darling" drottning salivia. Givetvis har de också med sig sitt entourage bestående av alldeles för många personer som mer eller mindre liknar hovmarskalken i pomperipossa. "A!", "Ba!"
Uppståndelsen är total i den medelstora staden likaså arrangemanget som herrskapet bidrar till. Själv säger jag gäsp och väljer att göra parantes av ovanstående och istället rikta in mig på att gotta mig i min egen glans.

Igår hände det grejjer på praktiken, jag fick en ny plats. I solens ljus. Jag tillhandahöll också ett skrivbord i betydande storlek som jag nu "spritt min skit över" så gått jag kan så det inte ser ut som jag gör något under dagarna...
Min numera partner in crime, gulascha fixade och trixade ihop det medans jag sorterade gem i storlek och kulör. på det hela taget en inspirerande eftermiddag.
Sedan fick jag på bussen till Lnkps station också dementerat det jag tidigare anat: kombinationen tonåringar vs pensionärer med en touch av en småbarnsföräldrer går inte lika fint hand i hand på led som dagisbarnen. Som att mixa "Dagens Outfit," "Bilbingo" och  tidningen "Mama." Århundradets skrattanfall infann sig hos mig och en av hyperfeministerna på praktiken. otippat, hon har humor... 
OCH som om detta inte var nog, släng in en dos av tyska tonårsturister så har du 15 minuters pure comedy.

Hepp nu ska jag gå och botanisera i kakburken.
Skepp och stoj!
//
hannie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0