Yo!

nu får jag allt skärpa mig, vilken slacker jag blivit! Men mycket händer inte nuför tiden, dagarna går och snart är min praktiktid slut. Ska bli skönt, att få slappa sådär som bara en KSM:are kan. Känns ju extra bra att valborg är på intåg och bidrar ytterligare till break av ledighet. 
Helgen som varit har bjudit på diverse komplott alltfrån utgång till storkok. Och jag har fått det dementerat som jag tidigare anat. Jag är en fena på att slinga hår. Mor om du läser- jag slår dig i hästlängder. 
Det var i fredags at malin och viktors crib. Det var jag, malin och ett paket blonderingsmedel. Och jag måste erkänna, jag var lite tveksam. Inte minst över att det innan bjöds på vin, kanske inte det mest givna dryckesvalet när man ska färga hår. Men det var bara på med Motown skivan och vips var vi igång. Och detta hör till saken, jag har alltid fått hör  "vill man bli fin får man lida pin" när slingblondering har utförts på min arma skalle och jag sitter och skriker som om det gällde livet. Malin däremot menade att hon aldrig varit med om att det inte gjort så ont och detfortfarande blivit bra. Något att tänka på Mor. Börjar fundera på om att det onda jag får utså varje gång vi slingar mig bottnar i någonslags variant på It´s pay back...

Aja perfa blev det. Å kul hade vi i lördags när jag, malin och malins ditills för oss okända studiekamrater i navigationsteknik röjde en sväng på Hugos. Vi lyckades bland annat reta upp, eller ja malin, ett gäng tragiska Vita hästen- (lillebrorsan till Linköpingshockey klubb) anhängare, bli ansatta av den värmedipå som alla kroppar inne på Hugos bildade på dansgolvet, agera pingisbollar i folkhavet, få gratis öl, inte stå i kö på tjejtoan! och naturligtvis hinna med att riva av en och annan kebabdans. 
Igår var det promenerande och träning som var på tapeten. 

Insåg just nu hur sjukt tråkigt det är med en blogg utan bilder. Och eftersom jag har en digitalkamera som jag aldrig använder så tog jag tillfället i kragen och googlade Hanna. Man får man då upp? ...

image79

...En obegriplig orienteringskarta i naturliga färger. såklart.

Frid i hemmen!
hanna
 


Kommentarer
Postat av: Natalie B

Håller med om att bloggar med bilder är roligare att läsa.. det tänker jag på när jag själv bloggar :)

2008-04-28 @ 16:10:04
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: modren

va, menar du att jag torterar min dotter?
Tycker det luktar "påspädning" av beskrivning...

2008-04-29 @ 14:30:03
Postat av: Sara

nej nej kerston, jag har också
blivit utsatt och både jag och Hanna kan kalla det tortyr! hahaha

2008-04-30 @ 10:34:00
URL: http://www.omsara.blogg.se
Postat av: hanna

precis.

2008-04-30 @ 12:19:23
URL: http://hanoba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0