Boomchackalack!

Idag är det fredagen den 8 augusti och därmed sista dagen på mitt sommarjobb och första dagen på min 2 veckors tid-att-spendera-precis-som-jag-vill. Och som sig bör har jag giiivetviiis bakat kaka och tagit med mig. Hör till god ton och plussar på chanserna ytterligare till att erövra en avslutningspresent iform av glasskål med företagsloggan på. 
Ska också ut och avslutningsluncha med mina kollegor, ja ni hör ju, kan inte bli annat än proffsigt. Har börjat vänja mig vid det häringa försäkringslivet, the chill side of life. Jag dras liksom mer och mer in i det, igår svarade jag tillexempel "Dina försäkringar Hanna" när mobilen ringde. Inte Okey.
Något annat jag kommer förlusta mig med under denna fredagskväll- serien Dexter. 


Som en del av er vet är ju mina stora passioner här i livet; bostadsannonser,flamingos, allt med körsbärssmak och krimsidorna i Hemmets Journal. Så därför har jag ju natuligtvis inte kunnat motstå serien om Dexter, mördarnas Mördare. Serien är fenomenal, ja det är så bra att den till och med verkar ha gjort ett intryck på min käre fader. Han som anser att veckans bästaste program heter Bergen - Kirkenes t/r (norsk "rederiet" ripoff med dokumentär prägel) och Solens mat med den däringe Hasse Alfredsson lookaliken. Så jag tror nog att jag ska ta och beställa hem säsong 1 och ge det till honom på hans kommande födelsedag och därmed också indirekt en tidig födelsedagspresent till mig själv. "En får inte verka tappad" som flaskölen sa.
Men det blir nog inte bara Dexter som kommer hamna på näthinnan ikväll, känner att det är dax för lite Nile city, det var längesedan nu.

kram banan//
hannie.

ps. På måndag åker jag till götet och skriver på lghts kontrakt. I kan ju hålla tömmarna för att det faktiskt finns en bostad när jag nu väl kommer ned och att det hela inte bara är en förbannat bra illusion.







 


Kommentarer
Postat av: ellie

Tack så mycket! Det var en toppendag! Känns lite konstigt att kalla sig för fru Leijon.Arvesved =)

Vad ska du jobba med sen?

Kram

2008-08-10 @ 08:58:25
URL: http://arvesved.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0