Helgen som gått

I helgen har jag befunnit mig i ett snötäckt Örebro tillsammans med min dear cousin, hennes hundtokiga mamma och min käcka mor. Jag åkte direkt i fredags efter jobbet till Öret och fick på köpet uppleva årets första snö. Jag har ju lyckats bosätta mig i en kuststad där det konstant drar i nacken men aldrig snöar. Så ni kan ju försöka gissa vem som lekte mest i snön, jag eller James (Saras Whippet)
Efter att ha förtärt en tacosbuffé som hette duga vid elva snåret på kvällen somnade vi fridsamt alla tre i sängen.
På lördagen gick vi ut på en promenad när våra morsor ringde och var lite sådär halvluriga. När vi sedan kom tillbaka möttes vi av:

Ja, nu ska vi inte rota mer i det där mer än att konstatera att de är allt bra käcka, de däringa mammorna vi har.

Efter Lussevakan blev det kaffe, lussekatt, pepparkaka och princesstårta som sig bör. Därefter shopping i örebro.
Jag köpte en julkapp till fadern och en jacka till mig själv. Så nu skulle man kunna säga att jag sitter i skiten, ända upp till armhålorna.
Söndagen tillbringades i Källby. Lugnt och skönt skulle ju kunna varit ledorden för vistelsen med icke!Mamma hade minsann sett till att grannen med sin nya systemkamera för sjuhundraelvaminljoner skulle komma in till oss och ta ett fint familjefoto. I sann julanda. Det hela kunde liknas med familjen Andersson i Sunes jul. Simon gick och brände sig på plattången, Pappa klagade över sin övervikt, mamma sprang runt som en sheepdog på anabola och vallade alla och jag fick föna min fyllesjuke bror som fick kasta sig mellan fotograferingen och toaletten. 
Han blev årets spelare i B-laget. Behöver jag säga mer än så???
men vi lyckades allt knepa ihop ett foto, med betoning på knepa.

Nu är jag åter i götet, med ångest och uppvälld mage orsakad av alldeles för många skumtomtar. Men jag är inte den som är den, snart är arbetsdagen slut och då ska jag gå och handla julklappar. 

Tjosan/
hanna.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0