Jag hänger i....




...och jag har blivit fastanställd!
På kontoret blev alla glada. Det utbyttes lovord och skämtades i välmening. Ja, kollegan fredrik blev till och med så rörd att han började lipa. Fatta söta de är de där försäkringsnissarna.
Och mitt i brinnande finanskris också, det är fan inte illa pinkat.

En annan bra/dålig grej på jobbet också, nu börjar alla julklapparna (mutgåvor) trilla in här på kontoret. Det är ostlådor, prinsesstårtor och säckar med choklad. Ni kan ju räkna ut själv hur jag kommer se ut.

Helgen?jo det blir Örebro, till Sara och med min mor och faster Britt. Panikhandla julklappar som sig bör. Kommer bli RÖJ.

Och på tal om jultider och behovet av ngt värmande, vi hade möte med GAIS bandy nu imorses. Av någon konstig anledning kom vi in på varma drycker att ha med sig på bandymatcher. De tipsade om "Jellingegroggen." Groggen är perfekt vid minus temperatur och när du känner dig kall inombords. Du tar en termos, häller i varm choklad och Absolut Mandarin.
"Och TAADAAA! Romerska bågar i flytande form."
 De är allt för schööna det där bandyfolket.

Höftrullning//
hanna.


Kommentarer
Postat av: Britt och Malte

GRATTIS till fastanställning! Å, du, ta med en säck choklad till Örebro. Den fixar vi lätt:)

2008-12-11 @ 21:20:29
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Flocken
Postat av: Emmet alfons

Stjärtliga gratulationer! från Österskötland! Du klättrar på vuxen-stegen. Villa kanske? Barn? Bingolotto? Äsch va säger jag.. jag menar ju postkodslotteriet!

2008-12-12 @ 10:25:44
URL: http://catchy.blogg.se/
Postat av: Mättie

Glöm inte att du måste ha den här varma drycken i tillhörande bandyportfölj så är en trivsam bandyupplevelse spikad!

2008-12-12 @ 11:29:06
URL: http://saramatildajansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0