Nä jag är inte bitter..

Det finns vissa människor som om man som jag kan bli väldigt impad/avis på. De personerna tycks alltid ha 1000 järn i elden och ligger ständigt i framcut. Men det jävligaste med dem är att de alltid är sådär mycket bättre, snyggare, smartare, hypade, roligare, hyggligare, genomtrevligare och mer framgångsrikare. Det är dem personerna som tex kan ta en gitarr, sätta sig i ett hörn för sig själv, slå an ett akord, sätta igång och börja skråla.Vilket ALLTID resulterar i att alla personer närvarande på festen atomatiskt dras mot personen ifråga som flugor till skit. Detta gör då att en uppmärksamhetstörstande egoist som jag som inte besitter "i centrum" egenskapen blir sjukt avis och väljer att stå och sura i ett hörn. Så ni som känner er berörda kan göra det nu. OCH det värsta är att dem själva är ovetande om det! Det för inte saken bättre, hellre en skrytmåns så man atomatiskt är legitimerad att tycka oerhört illa om än att en person är sådär genomtrevlig att man helt enkelt inte får hata dem. 

Och varför gör jag en ansats (numer svenskans bästaste ord!) och väljer att skriva om, ursäkta språket,  jävligt lyckade människor och min avundsjuka gentemot dessa. Jo, igår hade vi en föreläsning med just en sådan person. En kvinna som, vänta ska försöka hitta rätta ordet...Bubblade av energi. Kändes som om vilket projekt hon än gett sig in i hade gått fantatiskt bra, kul. Kul när det går bra för folk...
Nä det hela handlar om nog mer om min totala oförmåga att vara lite mer lyckosam än vad jag är. Men hey! tips från coachen; är man inte lyckad så kan man ju alltid låtsas att man är det! Det ska jag nog rikta in mig på...

Nä ska jag gå och kolla inköpen jag gjorde på stan förut. Jag och Ämma var lite busiga och gjorde en skolk från ekonomi och budget föreläsningen. Plånböckerna skavde. Så nu sitter jag här materiellt mer rikare då ett par skor och en tröja inhandlades. Kanske ska jag gå och börja eventuelltladda genom att äta och eventuelltsminka mig då det eventuellt blir aktuellt att dra till Lnkpg i kvällningen.

Dagens Kaka

image42

Känns som given i sammanhanget. Vem behöver en fejksiare via telefon (som tar alldeles för mycket betalt) när man kan bli spådd vid närmsta kines?

so many souls, so little disco time
hanny.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fittkaka?

2008-02-28 @ 21:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0