The Apprentice

image53


Japp idag började jag min praktik vid det museum jag fått praktik vid, där jag ska vara med i förberedelserna inför den stora renoveringen.
Vad har jag blivit utsatt av under första dagen då? Jo hanna banana har bland annat haft stort morgonmöte (med det sedvanliga kaffet i högsta hugg) där jag spontant talat om vad jag är för person och hur den framtid vars karaktär jag egentligen inte har en aning om ser ut. Jag har skruvat ihop det skrivbord som de närmsta veckorna ska bli min idékälla, druckit 4 koppar kaffe, börjat läsa in mig på svenska flygvapnets historia och hängt lite med Viggen, Bananen och Mustangen. Och på tal om det, varför döper man en attackhelikopter till "Bananen"? Låter mer som ett namn på en dagisavdelning eller ett smeknamn på någon vars längs är många centimeter över havet.
Det var det mina damer och herrar, kockar och konfirmander, nu ska jag kasta ett öga på "Cops", snutbrutalitet när den är som allra mest underhållande.

ta Göran med er!
hanny.

Ps. Fredrik, jag håller tummarna för dig imorrn. Känn ingen press men jag klarade det på första försöker så du har ju lite att leva upp till.. Ds

Kommentarer
Postat av: Britt

Så,så ,så Hanna. Var nu inte för kaxig. Om jag inte minns fel så var du dryga 20år innana du fixade kortet. Fredrik är ju faktiskt bara 18 år:)

2008-02-12 @ 16:57:25
Postat av: Mickan

haha män i uniform är underbara :P

2008-02-12 @ 17:21:24
URL: http://noone08.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0