Tisdagen den 26 februari..

..är precis så tråkig som den låter. Idag vaknade jag med huvudvärk, men det var snabbt fixat med en frukost bestående av kaffe och alvedon. Därefter tog jag pekingexpressen till min hyresvärd och lämnade in uppsägningen på min lägenhet. Fick faktiskt lite av en klump i magen. Vissa menar att man som människa inte ska fästa sig vid materiella ting eller ännu värre: låta det få en egen plats i sitt hjärta. Men det ger jag blanka i, min lägenhet, min borg, har varit ledorden för tiden på enebygatan 15 C. Ett fantastiskt häng om jag får säga det själv. Synd att det f o m 2 juni kommer vara slut på det...(Mer dedikering till detta extravaganta tillhåll med Hanna Öberg på dörren kommer vid ett senare inlägg.)
Vart var jag i berättelsen om 26 feb nu då...jo, därefter åkte jag till praktiken. Det första jag möttes av när jag steg av bussen var en oerhört otrevlig sidvind med ett lika otäckt småregn som nafsade på min nacke hela vägen in till kontoret. dagen började bra.
och så har den hållt på sedan dess. Enda ljuspunkten idag än så länge var när jag skulle ta mjölk till kaffet och upptäckte att det blev över flera köttbullemackor från guidmötet jag var på igår. Ett möte som förövrigt var galet. Ett gängt män av det förhistoriska gardet och jag och min kollega, vi kan kalla henne veronika. Stämningen i konferansrummet var väldigt mkt av "klappa på huvudet." Men vi gav oss inte, jag och veronika. Vi utnyttjade istället våra högre positioner inom museet och manglade över dessa guider istället. Var lite små kul faktiskt. moahaha..
Vid 11 var det dags för mig att sätta tänderna i finska vinterkriget och svenskarnas roll. kul.

En kul grej till som har hänt idag, jag har insett att min arbetstelefon (som jag först inte fattade att jag hade, där den stod bakom dörren) har exakt samma signal som den hos min kollegor på Wernham Hogg. Yeah! (Sug på den edstreomen som har jobbmobil)

Och nu medan jag suttit här, har jag insett följande: att det är tråkigt utan en påstridig labrador, att det arbete jag la ned förut på att fylla på kaffe/choklad maskinen var helt överflödigt eftersom det 5 min senare kom en gubbe och fyllde på den. Och så har jag kommit på att jag nog redan nu måste börja se mig om efter jobb, om jag inte åker med stina (som jag typ redan lovat) till alperna och säsongar en sväng.
Hepp nu måste jag dra
Jas 39 Gripen hojtar 

han ob a 

image59

ps. kolla in garreth, jag visste att han hade ett öga för mig...

Kommentarer
Postat av: modren

Mm, tycker du gör dej bra i den miljön...

2008-02-26 @ 19:04:27
Postat av: Edstroemen

Hörru!! Nu vet jag exakt hur vår kollega Ebba von Sydow känner sig när hon blir påhoppad på diverse bloggar! Och ja jag kan känna ett visst sting av avundsjuka med tanke på din säregna telefon. Men jag vill trycka på att min är mobil, och jag kan ta med den vart jag vill! Sug på den ms masta zapper där!

2008-02-26 @ 20:18:22
URL: http://catchy.blogg.se
Postat av: Sara

Skönt att höra att även du kan vara lite bitter vissa dagar.. skönt Hanna, Tack! :D

2008-02-26 @ 22:13:36
URL: http://www.omsara.blogg.se
Postat av: Anonym

Tackar! Jodå, dagen blev allt bra till slut! Hur går det vör dig i Norrköping? För det är där du bor va!?
KRAM

2008-02-27 @ 21:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0