hellre äta gröt tillsammans, än oxfilé ensam..

..det skulle nog sammanfatta ganska bra kvällen, natten då året blev nytt och förväntningarna om sundare mattintag, mera spring i benen och en bättre ekonomisk hålling skulle tillsammans försöka infinna sig i min arma kropp. Tvi fick den, då den vaknade dagen efter och mådde ungefär som en hjort åker skidor..uselt. Men det är väl lika bra att ta det från början då nyårsaftonen 2007 skulle gå till historien, låt mig säga, inte som den mest återhållsamma. 
Dagen började bra. nio.noll.noll väcks jag som vanligt av den gamla skåpmaten "It´s not unusual." Frulle med brodern Frigott därefter seriöst häng framför gurran och försöka utöka mina fingrars sammarbetsvilja med varandra. 
När dagen börjar närma sig mittpunkt bestämmer jag mig att det kanske är dax att höra av sig och planera lite kring hur kvällningen skall kunna tänkas te sig. Planering är A och O. Ringer Stina´t och Los Matildos som sa att vi ska citat, "dela skit med andra", slutcitat. I folkmun även kallat bada badtunna. Så får det bli, blir transporterad av päronen till stina som jag finner grävandes i buken av en kyckling. Middagsdax med potatisgratäng, kyckling och fetaostsallad. Tack mamma Inger!
Efter viss hetsätning, lägger jag, Stina´t, Matildos och Engred (Ingrid) an mot buss 200 sharp för vidare förflyttning mot Vinninga.
Väl i vinninga tilldelas vi viss fakta, 1) Att en del personer skulle nog må lite bättre om de skulle ha lite mer planering huserat i kroppen. 2) Risken att uppfattas som en kärring när man klagar på  att musiken är på tok för hög ökar markant i och med överskridandet av 20 års gränsen. 3) Har man en jacuzzi är det lag på att den ska innehålla minst 7 pers-annars ingen fest.  Och 4) är man pojkvän ska inte ragga på andra när flickvännen spelar biljard. Kö och kropp är ingen given kombination.
Att bada badtunna är också en orthört trevlig tillställning om man bytt om till badriktiga kläder. Något som värden över denna enkla tillställning inte riktigt insett vitsen med och menar på att jag oavsett min fullapåklädnad bestående av kappa, mössa, vantar visst ska vara med och dela broderligt av det tempererade vattnet. Tur att killen fått två öl för mycket innan för skjortan, annars hade det varit en dränkt hanna som vandrat i natten mot buss 200 mot lidköping.
Väl inrullandes till torget i Lidköping, insåg vi 2 saker: 
1.Gudars skymmning vad människor finns i vår enkla halvstor stad 
Och  
2. Fyverkeri med ABBA tema är svårslaget. Det bjöds bland annat på de gamla så-överskattade-så-de-på-ngt-konstigt-vis-blir-bra "Fernando, Chiquita och gimme gimme gimme"
Kvällens snackis bland de tusentals som traskat fram på stan:  "var *PIP* är HAPPY NEW YEAR??!!"

 Efter diverse utbyten av kärleksfull kramar och muntliga önskningar om ett nytt år samt en del halvseriösa flörtanden iform av "nytt år- nya möjligheter" så traskade Häna Banäna och Stina´t mot min kamrat och vapendragare sedan en långt tid tillbaka, Mikaelas bosättning bakom stadsbibblan.
Där blev det fuldans och kära återseenden av Mikaela, hennes lillasyster Maggan, Annaklara´t, Karl, Kapten Mojjo och en hel del annat lösdrivande folk, alla med samma mål: Efterfest, Efterfest, Efterfest...EFTERFEST!
Och ni som jag inte diskuterat detta med innan; jag vet inte hur man beter sig på efterfest. Jag lyckas alltid spontan-somna i ett soffhörn och vara så där mindre tilltalande och rolig som bara jag kan. MEN, detta året såg det ut som om jag skulle lyckas hålla ögonen öppna!

Efter en ganska kort stund ringer Sara "Bärgar´n" Berggren och tycker absolut att vi ska komma så hon kan få kebabdansa in det nya året, och menar samtidigt att det är ingen som kan som ni. "Ok, tänker vi" och chillar iväg i hopp återigen om lite dans. Och benen får sitt. 
Dans dans och fördjupade kunskaper av bland annat catwalkgående blir det som står på schemat. Jag lyckas också med konsten att "supas under bordet" dock inte ensam, skulle nog vilja påstå att alla med på noterna på ett eller ett annat sätt.

Vid halv fem inser dock både jag och stina att det trotsallt är en dag imorrn också och bestämmer oss för att påbörja vandringen hemmåt. 
Men först! lite dans runt granen på torget. Givetvis till "U can´t touch this," inga halvhjärtade julserenader med budskapet om mindre egoism här inte!
Kl noll.fyra.fyrtio.fem stensomnar hanna på soffan och tillbringar senare resterande av natten i skenet av julgransbelysningen. Jag och ett glas Resorb ("eller ja, det är egentligen vitamintillskott men det har nog likadan effekt som en resporb" menar smarta stina.)   
Dagen efter börjar lugnt och går därefter i de kristna tankarna om helgdagen som vilodag. Tackar gud för det!

Nä nu har jag bättre saker för mig att göra, kanske försöka börja med de däringa nyårslöftena om att bli en bättre människa?.....eller,ja.... Vem försöker jag lura?
Hur var ert nya år?

image30




  
  


Kommentarer
Postat av: lindo

snygg bild, har du fotat?
kul att se dig på juldagen by the way.
när åker du till norrk? Jag är där nu, men ska tillbaks till käby fre- sön. Hit söndag igen. Vore kul att sammåka.

2008-01-03 @ 11:45:09
Postat av: lindo

har du bokat? för jag hann boka innan du hann svara.. jag bokade från källby 10.24...

2008-01-04 @ 11:23:13
Postat av: Matilda

Mamma Inger heter egentligen Mamma Ingalill och ska hon bli kallad något så är det mamma Inglill. Mycket viktigt=)
Hörs

2008-01-06 @ 21:30:16
URL: http://saramatildajansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0