Kaj-kalas.

Japp jag passar på att vara lite hoppfull nu när det mesta av det kaos som gnagt i min hjärna har börjat nystla upp sig och blivit till korsstygn. Vad är det då som gjort att det går lite lättare att kliva upp ur sängen då?Jo:

Uppsatsen blev för cirka 5 timmar sedan helt klar och därmed är tre månaders slit, blod, otrevligheter och tårar till ända ÄNTLIGEN. Den blev som den blev, inte Sveriges mest omsusade och den bidrar nog heller inte till att ni kommer få se era världsbilder rämnas till marken men den duger och det är det viktiga i sammanhanget.

Och när vi ändå är inne på karrärssnacket så ringde jag kursen som jag började idag och bad om att få tillstånd till utebliven närvaro, i folkmun kallat skolk. Det fär de däringa lärarna förvänta sig när den är förpassad till Örnsköldvik. "Det går bra "sa den otroligt ärtiga kvinnan i telefonen och menade också att de skulle lösa så att jag gör sluttentan här i Norpan istället på de betydligt nordligare breddgraderna. Jag har bara tre ord för den kvinnan: Jag gillar na.

En mycket trevlig skånska ringde mig också vid nio på morgonen och undrade om jag fortfarande var intresserad över att praktisera på Flygvapenmuseet i Linköping på deras idé/projekt utvecklingsdel. Jo, man tackar sa jag och det resulterade i att jag nu till måndag måste infinna mig i lnkpg, the hometown of Los Gripos för ett litet möte. (oj, snacka om internationell i mitt skrivande, engelska och spanska inom loppet av 5 ord. Det måste vara någotslags rekord.) 

Sedan har jag också äntligen kommit igång och börjat träna. Vinteruppehållet blev lite längre än väntat och har resulterat i en stark uppgång av kärlekshantagsindex på 1.5 kilo. Inte bra men gött som man brukar säga.

Vad är det mer som fallit in i mina ramar den här veckan, jo malin har kommit tillbaka från Kenya levande. Bara det ser jag som en bragd väl värt att bli lite extra glad för.

Och sen har mina kära "grannar" stora tjocka släkten  Kaja
hittat tillbaka till min innergård. Ytterligare ett hurra! Varför? jo för de håller borta skatorna från att sno vadd från min cykelssadel.

Dagens kaka

image36

Idag känner jag mig extra generös. 

hanna.

Ps. Familjen. Jag kommer hem på till helgen. Då ska vi ha sådär mysigt som bara vi kan utan att varken brottas, upplysa resten av familjen om saker vi precis läst i illustrerad vetenskap och få det att låta som om man vetat det hela tiden eller "Tåsefilsa" Ds.

image37






 

Kommentarer
Postat av: modren

Va gött att läsa om så mycket positivt som "fallit i din väg". välkommen hem! här gör vi allt för att hålla kilona uppe...dumlekakor för tillfället.

2008-01-22 @ 20:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0