Allsång i mitt hjärta.

Imorrn ska jag och ett helt F22 av töser besöka Spiken och den allsång som tydligen ska hållas där. Och förhoppningarna är stora om man ska se till hur många gånger just det samtalsämnet togs upp på fikan igår.
Det ska bli så spännannde att se om det faktiskt är så som vi hoppas; att 40 plussare på semester kan vara precis så galna efter ett par öl som vi att dem är. Blir de inte det så får Stadt duga.
Och för att komma riktigt i känsla kommer här en liten sång som jag tror nog dyker upp imorrn, om man ska lita på annonseringen av allsången: "bara kända låtar."

Calle Schewens vals

I Roslagens famn på den blommande ö,
där vågorna klucka mot strand,
där vassarna vagga och nyslaget hö
det doftar emot oss ibland,
där sitter jag uti bersån på en bänk
och tittar på tärnor och mås,
som störta mot fjärden i glitter och stänk
på jakt efter födan, gunås.

//hannie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0