en evighet

Ja det känns som det eftersom det var ett dag sedan jag uppdaterade här. Mycket har hänt på det vardagliga planet.

Förra helgen blev för mig en alldeles för blöt historia, det märks att man börjar bli till åren. Att vara ute två dagar i rad sätter fysiska spår på kroppen iform av sår och skosav på fötterna. MEN man ska inte snöa in och bli bitter bara för att man har sovit ca 10 tim på två dagar, man kan bli en tant med 35 katter för mindre. Nej, jag har väldigt roligt, båda dagarna! Att träffa Aykay Niggah var superkul då vi inte ses så speciellt ofta. Men det blir nog mer av den kakan nu när jag ska flytta till Götet. Ja och hur går det med lägenhetssökandet då? Jo framåt. Nu på söndag ska jag ned en sväng för att titta på två lägenheter som faktiskt ligger i samma kvarter. Vilket är oerhört passande ur mäklarsynpunkt då jag kan förhandla hårt (5700 sa du.. jaha, den andra lägenheten skulle ha 5500 och då ingår balkong... ) Bra utgångsläge för att utöva lite härskartekniker. Fick även ett mail idag om att jag är välkommen att komma och titta på ytterligare en i Johanneberg. AnnaKlara, den sötnöten, har slängt ihop ett mail internt på arktitektutbildningen ifallomatt det finns någon som vill bli bostadslös. Kul när hon engagerar sig i sin vän, skulle till och med våga sträcka mig så långt till att kalla det Rart.

 En annan bra sak, mor och far meddelade förra veckan att de skulle (och är numera) på semester. I 3 dagar.
Typiskt. Här trodde jag och Fredrik att vi skulle få hela huset för oss själva och ställa till med baluns över helgen, men icke! Dock har det varit spännande att se min käre far så engagerad, han tog kommandot och satte igång med förberedelserna. Vilket typ aldrig händer annars, "men vaddå, vi kan väl åka till Liseberg?"
Det bästa av allt var att när jag frågade vart han planerade de skulle åka och fick svaret- Bengtsfors. Och vilken väg åker ni dit då?frågade jag med hopp om att  han iallafall tänkt ut någon väg med där de kunde göra lite roliga (?!) hemslöjdsstopp på. "Samma väg som jag åker när kör till Norge i veckan." hmmm...

Imorrn ska jag till casa de Enestig, again. Börjar bli lite av en följetong så i högsommaren. Bland kräftor (och då menar jag inte rödbrända människor) nubbe och partyhattar skall vår allas Lindsey firas av. Likt den sommarkatt hon är har hon nu jobbat klart på analycen i denna stad och ska dra ned till sina hemtraketer i den soliga södern. Kan bli en kul kväll...  

Och till sist men inte minst; imorgon är det LÖNING! Katsching!
Undrar vad jag ska göra med alla dessa pengar(!) ?

later!
hanna.

                                         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0