Saker som gör dig vuxen del 3 "ta ut pengar i bankomaten, bra att ha..."

chipp och hej!
jag går vidare i min serie om hur jag den senaste tiden sett att jag mer och mer transformeras till en fullbordad Vuxen. Trots att jag vägrar medge det.
Som idag tillexempel. vid 12 tiden fann jag mig själv ståendes framför bankomaten intalandes att det är nog bäst att ta ut pengar "utifall att." Vad händer med mig?! Jag som är tjejen som övertrasserar konton och kommer med billiga bortförklaringar när kortet  inte fungerar i butiken. Välkommen till vuxenvärlden säger folket jag känner, men jag vet inte riktigt som jag vill urinera på den väggen alltså.
Annars har dagarna liksom flaxat förbi. Helgen som varit har jag spenderat på platser som Edvinssons jordgubbsodling, på mormors terrass, i trädgår´n och hemma. Och ingen lägenhet har jag heller. Det är en bedrift, "hemlös med jobb söker fristad." Det kanske vore en rubrik på min kommande bostadsannons....

Nä nu ska jag ta mig i kragen och förflytta mig till livingroom´et och kolla ett avsnitt av min livslånga last här i livet, Morden i midsomer. Finns det något bättre än uppenbara mordgåtor toppade med lite engelsk bondromantik och lite klassisk avundsjuka på grannens rosor ?NÄ, för det finns det INTE.


peace out//
hannir.

ps. Det fanns också en helt hysteriskt rolig remix av alla punchlines som david caruso någonsin har yppat i CSI serien. lika underhållande som julafton. ett tips när tristessen blir för stor. Ds




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0