homecoming

Jag hade ingen aning om att jag hade kapaciteten till att bli så pass sentimental som jag faktiskt blev när jag (efter 3 timmars bilkörning) svängde runt kröken till den gata som fått namnet Stockvägen. Mttn barndoms paradis. 
Kanske berodde mitt tillfälliga emotionella snedsteg på att en av de gamla Hans Zimmer dängorna nådde cresendo just när jag gjorde en vänster sväng och rulllade in på den blomsterbeklädda gata som jag tillbringat cirkus 12 år av  mitt liv. Även om jag den senaste tiden har gjort en del verbala påhopp på min födelseort, kan minnas att ord som "tråkigt, dött och bonnhåla" har yttrats, så var det nu en velourhanna som stod på garageuppfarten och mös.
Hemresan gick bra, trots svikande AC i bilen. Och om man ska sammanfatta mina första 24 timmar hemma så är det välk med orden, HETTA, ommöblering och firning.

När jag kom hem fann jag en kommitté i min enkla villa. En kommitté bestånde av mormor, farmor, farfar, fadern,modern och mina bröder. Kramar, ordväxlingar och presenter utbyttes vilket resulterade i att ju nu är en cykel, smycken och flera praliner rikare. Har mått sämre.
och så lite bilder på det;

De gamle; Farfar, Farmor & Mormorn...


...favorit i repris...


nu tror jag att jag har svaret på varför jag vid vissa tilfällen funnit mig själv sittandes på golvet framför min soffa
istället för att sitta i den. "Det är så vi jobbar, vi i den lägre klassen.."(pappa)

Men kvällen tog inte slut där. Därefter var det dax för mig att besöka los stino´s och Friderno i stenhammar där
struntprat, vin, 3,5:or och en hel del skratt mix matchades till en härlig återträff.



Jag bestämde mig också att tömma min mobil på lite kort som tillkommit allteftersom min vardag rullat på .
Först foton från förra helgen och besöken hos Smultronstället i Söderköping.

 






Och så lite kort från "sista natten med gänget." wöwöwöWÖ:

 



Nepp nu ska jag gå och ta tag i mitt liv.
Ha det bäst, vi ses på Stadt i Lisch!
hanna.

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis till examen vännen!!



Jag kommer hem i morgon och enligt min packning stannar jag föralltid, men icke!

Jag hoppas du tog kort i går.. vilken syn, full småbarn!

Take care, see you soon!

Puss!

2008-06-03 @ 12:20:49
URL: http://omsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0