i told you i was trouble

här sitter jag och i min ensamhet youtubar med flinka fingrar,just nu med fokus på den fantastiska amy (whitepuder nose) winehouse. Snart blir det rotation i uppspelandet till låten som är och kommer bli mitt livs officiella titelspår: Curtis Mayfield- Move on up.
Men nog om mina musikaliska livsinfluenser. Vad har hänt sedan sist?
Jo mycket har det visat sig. Jag har bland annat hunnit med att vara: hundvakt, grillmaster, partymoster´n, fotbollsfan, vapendragare, steward och "stå mellan två jobb". Ganska bra jobbat för någon som utger sig för att ha alldeles för mycket tid att spendera och inget att spendera det på.
Men man ska inte gå i gammal skit som en klok gammal vän en gång sa till mig;  Imorrn är det Midsommar och som den svensk jag är har jag givetvis varit inne på Smhi och kollat vädret. Mulet och sol dock inget regn. låter för bra för att vara sant, jag tror det först när jag ser det. Anyway midsommar, jag har ångest varje år. Jag har i en vecka gått och sagt att det är överskattat och den dagen om ngn är så fruktansvärt hypad att jag stilla vomerar. Men samtidigt i smyg går jag omkring och drömmer om en fullständigt galen, utflippad och fjortisaktig dag/kväll/natt. Vi får se hur det går, men planerna än så länge  se lovande ut.
Jag har också börjat fundera på en ett uppehåll av bloggen. Över sommaren. Det vore nog egentligen det bästa för alla. Det är inte er det är fel på det är jag. Idétroka kallas det och det i kombination med ordbajs är ingen "ying och yang situation" så att säga. Men men får ta mig en tankställare på detta!

hepp nu kallar moder´n min.
in till stan och handla man, jippie...

och glöm nu inte i midsommarfirandet- knark är bajs!
hannie.




Kommentarer
Postat av: Emmapemma

Hej Hannapanna! Hur är det med dig, din lille åtvidsbängare. Hur var din midsommar egentligen? Och vad är det för semiotik som du tar i skrift? "mellan två jobb" bah... frihet skulle jag kalla det! Ha det fint. kram kram

2008-06-23 @ 09:26:27
URL: http://catchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0