Saker som gör dig vuxen. Del 2 "Rutiner"

Jag följer upp den uppdateringsvåg som nu skvalpat över oss, alla mina vänner har den senaste tiden uppdaterat sina bloggar flitigare än tidigare. Och jag vill ju inte vara sämre!
 Så del två av min lilla följetong av egna reflektioner och erfarenheter av vuxenlivet har denna gång kommit till det mkt underskattade begreppet, rutiner. Jag har kommit på en sak, jag är en sucker för rutiner. Det är på grund av dem som jag känner att jag liksom lever lite mer. Jag älskar att ha kontroll, även fast det utåt sett inte alltid ser ut så. Att liksom vakna en onsdag kl 06.00 med ett krav att gå upp är kanske det mest sexiga i ens liv men man gör det med rutiner och för rutinen att man måste jobba. Eller det är iallafall vad jag har insett efter 4 dagars sommarjobb. 
Rutiner är/kan också vara sjukt tråkiga, de bidrar till total vardaglighet och insättning av människor i fack. MEN de behövs uppenbarligen. Tänk bara de dagarna du försovit dig, vaknar och inser faktum och måste skippa: frukost, borsta tänderna och läsa morgontidningen. KATASTROF! hela dan förstörd. 

I måndags började jag sommarjobba på försäkringsbolaget med vetskapen om att jag f o m v.32 kommer jag förmodligen få gå in i striden m arbetsfömedlingen. Men Tjii fick jag. Igår fick jag förfrågan om "jag skulle kunna tänka mig att ingå i vårt team i Göteborg. Det kommer bli kaos och då behöver vi hjälp." Givetvis, sa jag som en tommy lee jones på crack. Så från och med den 25 augusti blir jag Götetbo! fantastiskt. Bara att leta efter en lghet med närhet till arbetsplatsen på avenyn då, piece of cake.
Imorrn blir det däremot lite reunion iform av en fika med Tove, den gamla vp kollegan. Tre B är platsen och förtäringen blir nog kaffe och en sådan där  bulle med vaniljgojja som flyter ut på sidorna...mmmmm...
vart var jag nu då?
Jo, en bra avslutning på en mkt lyckad vecka!

 tjoflöjt!
hannie.

Ps. Är det någon som känner eller vet en schysst lägenhet till ett chill pris i götet så ta lur´n och slå en pling till mig eller kommentera här på bloggen ds.
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis till jobbet!!

2008-06-28 @ 16:50:03
URL: http://omsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0