Härligt makaber tablettis

Måndag va fan är det för påhitt egentligen?
Det var en lite smått butter handledare jag idag mötte när jag klev in innanför dörren till min praktikplats. Själv kände jag att halv nio är alldeles för tidigt på morgonen för mig att ge mig in i ett sådant samtal, så jag smög så där "skugga på väggen" likt vidare till min plats och missade därför asvaret på den diskussionen. Oavsett vad de kom framtill mina kollegor så verkade det som de hittade svaret, för 5 minuter sedan kom handledaren och hälsade glatt god morgon på sin allra naturtrognaste dalmål.

Helgen som gick travade på som den allra finaste Viktory Tilly. På fredagen smet jag lite tidigare från praktiken för att dinera med mina gamla klassisar från VP:s forna glansdagar, Emma och Sofie. Det blev en del sagt, förtärt och skrattat. Den dagens kändisspotting stod lennart ekdahl för, där han kom emot oss på en av linköpingsstads sidogator med en uppsyn inte helt olik någon av de efterlysta rymlingarna som visas på tv. tokigt.
Lördag då. Vaknade helt självmant 05.48. Frågan jag ställde till min kropp-Är detta ett skämt?! Fick ett magkurrande till svar, visste, vet inte riktigt hur jag skulle tolka det. Funderar på att skriva in mig i en sådan där flummig "lär-känna-din-kropp" kurs. Tror att jag och min kropp skulle behöva tala ut.
Resten av dagen bestod av en fika m malin&fanny som tillfälligt var i staden. Sedan en tur runt shoppingcentret på jakt efter ngra sköna fynd. Det blev inga. På kvällen vankades det dissningar och hissningar framför burken och andra chansen. Sammanfattat kan man väl säga att vi kom framtill att Nordmans sidekick, killen m nyckelharpa stal hela showen och ord som " klart liggbar" tycker jag mig minnas utrycktes. Därefter var det en gedigen kvartett som trallade ut i norrköpings natten för att se vad klubbscenen kunde tänkas bjuda på. Mest underhållande under kvällen var nog linda som började prata engelska med en man i björndräkt varav hans kompis frågade varför hon pratade engelska. Killen var ju svensk. "Men du sa ju att han hette Bear?" "Nä, han heter Björn, därav kostymen." Jag skrattade så mycket att jag trodde att jag skulle krevera. Och då inte bara för det lilla misstaget som linda gjorde utan att jag själv trodde att han hette Bear, var engelsman vilket i mina öron då var sjukt komiskt eftersom han satt och drack öl i björndräkt.

Söndag, Hände inte mer än att jag festade till med att ytterligare tillföra lite mogenpoäng till mitt påskägg. Jag inhandlade nämligen påskliljor. Tok Vårigt. Därefter var det bara att pallra sig iväg och träna. Alltid underhållande. 

Förklaring till mitt val av rubrik på detta inlägg. Tittade på tv igår. Eftersom man aldrig lyckas undkomma reklampauserna då de alltid infinner sig samtidigt så fann jag mig återigen sittandes framför dem. Och vart vill hon komma med det här tänker du? jo, måste bara få säga den nya reklamen för tabelettasken "Svarta Katten." Hur galet "Scratchy and Itchy show" inspirerad är inte den? Tokig och fullständigt makaber. 
Brukar kunna stå emot reklamer rätt bra annars men denna tog över mig helt och det slutade med att jag köpte mig en ask efter träningen. Men man skulle väl kunna säga så här, ingen världsbild rammades här inte. 
Kalle Ankas tablettask som fastnade i tänderna varje gång tar fortfarande hem priset. Synd att den klenoden har gått ur tiden... 

Nä nu ska jag gå och försöka komma över en kopp kaffe.
Until we meet again!


hanny

Ps. Fråga: Får man,går det skriva ord som "härligt" och "makaber" i en och samma mening? Givetvis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0