Library lovers!

Hej, hallå, tjabba, tjena, tja, hejsan!

Idag är det fredag och jag skulle nog vilja passa på att ta tillfället i akt och deklarera att fredag är så den nya lördagen. För ingen veckodag framkallar så mycket känsla som just denna! jag har världens feeling, dagen har startat så bra att det nästan är obscent.
Dagen började kalas. Vaknade som vanlig till tjuren från Wales vilket kanske inte framkallade ett leende på läpparna men nära nog. Efter att laddat magen med en macka&kopp kaffe,som dagen till ära var ovanligt aromatisk och fyllig som angelinas läppar, begav jag mig 07.15 mot tågstationen. 
På stationen verkade det som (eller vill jag tro det själv) mitt ohyggligt "braiga" humör smittade av sig. Det utbyttes många vänliga ord, inte minst mellan mig själv och en stackars engelsman som kom fram och utnämnde mig som hans räddare i nöden. Ni som känner mig eller någon gång sett hur jag agerar i situationer där jag förväntas prata engelska vet att jag lätt blir nervös och flackar med blicken. Men inte idag! Jag intog rollen som vardagshjälte/informatör och langade vant upp både buss och tågtidtabellen och började lotsa honom hur han skulle ta sig till sitt mål. När jag var färdig kände jag mig oförtjänt bra till mods, då jag intalade mig själv att jag gjort hans dag. 
Väl på plats på praktiken kommer dagens solstråle nummer ett och välkomnar mig. Jag pratar naturligtvis om den tidigare nämnda labradoren, som enligt hennes ägare menar tycker minst lika bra om mig. kanske har den lilla semlabiten jag smög ned till henne på tisdagsfikat någonting med det hela att göra..

Därefter dagens andra "nämen!" Det har lämnats en pin till mig med texten "Library lovers" och en hälsning från vår bibliotek och arkivansvarig. Denna kvinna har under torsdagens eftermiddagsfika förklarat att hon att hon ska "bring the sexy back" till det kurs-,fakta och skönlitterära. Så i sann Jean D´Arc spirit har hon nu laddad bibblan och postfack med pins och bibblan var även dag scensariot för det måndadens vinlottning. Framtiden får utvisa om hon kan får fram sexigheten ur "Flygvapnet-en historisk översikt", måste säga att jag är lite tveksam.

Helgens planer är inte så värst storslagna mer än att det blir en lunch med Emma Frejd och Sofie Eriksson, sedan hem träna och städa! Imorrn är det andra chansen, drinkar och en hel del tippning at casa de Bergman/Frank med en hop av glammigt folk. Söndag=tvätt.

//
hannie.

image62

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0