Sagan om den onda kaninen på Lidl

Återigen har jag styrt kosan mot den bördiga slätten för att fira lite påsklov och förlusta mig i diverse äggrätter. Påsken kunde väl börjat bättre. Dels genom att min käre vapendragare i jordgubbslandet, morfar, skulle vara friskare men också genom att jag inte stött på den kanin av choklad som jag ställdes öga mot öga mot igår.
Min käre broder Frigott (Fredrik) beslutade sig igår vid 17 tiden att slita sig från den trygga hemmamiljö han under dagen flanerat i. - Mamma, kan jag få låna bilen? Känner att jag måste ut och röra på mig.
På någotvis lyckades även jag att involveras i denna cruising historia, då mamma tyckte det vore en utmärkt idé att jag följde med och inhandlade lite smått och gott till påskäggen. (Som i vårt fall egentligen innehar formen av ekorrar och ankor. Flätade i någont slags mahogny inspirerat trä.) Och vad är en högtid utan någon form av fulgodis. - 29 kr kilot på Lidl sa mamma. -Som att sno barn från godis sa jag.
Sagt och gjort, Jag och han som jag delar syskonskap med styrde kosan mot Lidl med förhoppningar om att kunna inhandla riktig kitschlysande smågodis.
Men föga anade jag vad som kom att vänta mig. Vi äntrade billig-tysk-luktar som ett riktigt dåligt snabbköp i utlandet-affären med stora förhoppningar att riktigt kunna skörda. Och det gjorde vi. Men när vi sedan kom till kön i kassan, fick jag en riktig titta-på-scream-fast-jag-inte-får flashback. Där i hyllorna vid kassan stod den. Kanindjävuln. Djävulen utklädd till 30 cm choklad kanin. Otäck, chokladfärgad med röda ögon.Skulle ge varenda liten unge utklädd till påskakärring mardrömmar. Man kanske skulle ha köpt en?

Hepp måste dra. Träff med Akay niggah står på tapeten.
Glad Påsk på er folket!

Dagens Ord

Bös
Dialektalt, härstammar och används flitigt i landskapet av Västergötland. Dock i varierande utsträckning.
O- eller svårdefinierat småskräp, ludd
Bös finnes ofta i naveln, mellan tårna i en gammal jackficka, eller under/i dörrmattan.

Exempel: "Vänligen plocka upp hår och/eller annat bös efter att du duschat."
Alt : " Jag har en massa bös i naveln! "

image71

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0