from Örebro with löööve

Det är ju synd och säga att helgen har varit svinkall, för det har den sannerligen inte vart. På alla plan.
I fredags åkte jag som sagt till Örebro och min kära Kusse Sasha. Redan på tåget dit vittnade aromen i tågkupén om att det rådde sommarhetta utanför fönstret och det fick jag ytterligare dementerat när jag anlände till Örebro på fredagseftermiddagen. Fredagen löpte vidare m att jag mötte upp sara efter hennes praktiserande, vi åkte hem till henne och hoppade båda in i duschen eftersom vi bägge såg ut som om vi bastat i 20 år. Bussen in till stan för att handla öl och sedan mat. På kvällen blev det körv me mos hos studiekamraterna Anne och Sebastian, därefter hemgång och sänggång.
Lördagen började m ett konstaterande; japp luftmadrassen gjorde inte det jobb den förväntades av den. Platt som en pannkaka, liksom min rygg. Iväg på promenad med vattenflaskan i högsta hugg. Därefter vollyboll, eller ja, jag och sara solade de hurtiga gympalärarstudenterna spelade. Ett noll till oss.
Till sara duscha, svida om och bege sig mot saras klassis Emilia och dennes pojkväns crib. Med huvudvärk, skoskav och solsting begav vi oss sedan iväg mot ytterligare ett stopp som bjöd på sång och vin. Därefter dax att bege sig mot en spelning på kulturhuset/folketshus för att se emilias pojkväns band, The boatsmen, spela. Sara agerade paparazzi, jag & Emilia panelhönor. Efter avslutad spelning,mot en fest som vi inte vet vem som ordnar med skjuss av en tjej som vi aldrig träffat. No surprise där inte!
Kl 23 var det dax att dra en bula hem till tybblegatan, högsång för chaffören inräknat. Givetvis.
Söndag, aj min rygg. Ut och försöka sola bort linnet jag fick på lördagen. Äta. Åka till stationen. Kliva på tåget. byte hallsberg, byte katrineholm. HA!det kan ju du inbilla dig!
Nej när hanna sitter på tåget i katrineholm mot norpan så får hon reda på av den trevliga karln i högtalaren att det är 6 gräsbränder på vägen mot norrköping. Detta genererar i att man efter 1 timme konstaterar att resenärerna måste utrymma tåget och åka buss istället. Bussar som aldrig tycktes komma och som när de väl rullade in gav upphov till smärre kaos bestående av mammor, barn, sura gubbar, sura tanter. Ja du kan kanske föreställa dig. 
Men vi hade tur som inte hann åka iallafall, till skillnad från dem som vi mitt i skogen mellan katrineholm och vikingstad såg hade fått hoppat av tåget och nu vadade, klev och halvsprang med all tung packning i skogen. Snacka om i-landsproblem.
Hemma halv åtta istället för halv sex. Börjar bli till en vana. 

Och nu dax att läsa lite essäer till seminariet imorrn. Kan ju vara bra att ha något att säga, även om det förmodligen inte är vettigt.
God natt//
hannie! 


Kommentarer
Postat av: jonny

aha, nu har jag undrat i flera dagar vad det var för internetadress i min mobil! skoj skoj! hoppas du hade det trevligt i lördags på the boatsmen och roberts fest!

2008-05-12 @ 22:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0