Frosseri

Ja så kan en sammanfatta min helg. Jag har frossat. På alla plan.
Men det är ju och andra sidan lite så jag jobbar här i livet. 
Det har frossats i antal sovtimmar, antal promenader och framförallt har det frossats i snask. Av någon outgrundlig anledning brukar det bli så när vår familj kommer ihop, trots mor´s försök med gurk och morotstavar-
men det är väl nyttigt? Ja om man bortser från den lilla petitessen kallad cream cheese dipp. (vilket jag så här iefterhand kan säga inte alls klår klassikern Holiday.)

Jag har fått presenter också. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte gillar att få presenter, för det gör jag.
Jag är dock inte lika kräsen som min nu 19-årige broder, han går fortfarande efter hur många presenter han fått. Det är kvantitet istället för kvalitet som gäller.
Vad jag kammade hem i födelsedagspresenter var iallafall 8 muggar av Filippa K, några fantastiska bakdukar som min kära mor roat sig med att i sann panduro anda skrivit uppmaningar som "Mumsfilibabba, smaskens och Gottgotti Gottgott" på. Vet inte om detta var mer sett som ett hån mot mig, då allt som jag bakar aldrig ser ut som i kokböckerna eller smakar som det heller. Jag fick också en topsask (ja en livslevande) och Mormors kalas kaffe passande nog av min gamla mormor. 

Det var min helg, hoppas er var lika svulstig. 
Svulstig....bra ord, det andvänder jag alldeles för lite egentligen. Det får det bli ändring år, svulstig är så det nya Trivsamt.
Ha en fortsatt svulstig kväll hörrni!



hanna.  


Kommentarer
Postat av: modren

Obs! inget hån det vet du!

Va´det låter "torftligt" m.presenterna, men du har ju faktiskt fått mer..

2008-11-11 @ 16:16:14
Postat av: hanna

ja ja, men mer vill alltid ha MASSOR vet du väl. Men det är lugnt om du älskar din dotter så späder du på julklappsskörden lite extra bara. Det är OK.

2008-11-11 @ 21:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0