familjetid..

..är familjefrid. Eller ja, det är tanken som räknas!
Mamma Kerstin , Pappa Mats och Fredrik har varit hos mig ihelgen. Och om vi har tillbringat tid tillsammans!
I fredags var vi i Ullared, vilket är en upplevelse för sig.
Mor var i vanlig ordning så där otäckt förberedd som bara hon kan. Till exempel så vecklade hon upp denna lugnan ro i bilen:

med matchande inköpslista där hon skrivit ned namn och vad var och en behövde köpa.
Det är verkligen ingen som tar henne i planerande,jag har själv bevittnat henne får ned en bålskål i ett utrymme inte större än en äggkopp i diskmaskinen. Där ligger jag i lä.
Så jag och andra sidan kände att jag skulle köra på "Skapa begäret efter vad jag ser i hyllorna" vilket är mer katastrofalt ur en ekonomisk synpunkt men en mer hardcore way of living så att säga. 

På lördagen blev det shopping i Götets inre regioner. Lördagens skörd, som jag är sjukt nöjd med :
  


Vi har också hunnit med ett besök på IKEA, ICA och ätit choklad till bristningsgränsen. Detta har resulterat i; flådig lya, fullt kylskåp och ett vad med mig själv om att nu jäklar skall the lovehandles bli ett minne blott.

Til we meet again!
hannie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0